آزمایش دوپینگ المپیکی‌ها منفی است

تهران (پانا) - دبیرکل نادوی ایران گفت نتایج آزمایش دوپینگ المپیکی‌های ایران منفی است و کاروان پاک و سالمی در المپیک پاریس داریم.

کد مطلب: ۱۴۸۹۵۹۴
لینک کوتاه کپی شد
آزمایش دوپینگ المپیکی‌ها منفی است

غلامرضا نوروزی درباره آزمایش دوپینگ از ورزشکاران المپیکی گفت: تاکید جدی داریم مبنی بر اینکه کاروان ایران همیشه پاک و سالم باشد، به همین علت در بحث آموزش و اطلاع رسانی از ورزشکاران خواستیم که پیش از استفاده از هرگونه دارویی با همکاران ما مشورت کنند و توجه جدی به مراقبت‌ها در زمان برگزاری مسابقات داشته باشند.  

وی افزود: تلاش ما اعزام کاروان پاک و سالم است و از اکثر ورزشکاران یک مرحله آزمایش دوپینگ گرفته شد که پاسخ همه آنها منفی بود، اما این موضوع دلیل نمی‌شود که قبل از آغاز بازی‌ها دیگر توجهی به ورزشکاران نداشته باشیم. همیشه باید مراقب ورزشکار باشیم و در مرحله بعد هم خود ورزشکار باید مراقب باشد تا اتفاق خاصی نیافتد.  

دبیرکل ایران نادوی ایران گفت: همیشه پیش از پایان هر سال میلادی فهرست مواد ممنوعه با تغییرات جدید را به فدراسیون‌ها اعلام می‌کنیم تا آن را در اختیار ورزشکاران قرار دهند.  

نوروزی با اشاره به قانوان «ادل» آژانس مبارزه به دوپینگ (وادا) افزود: از مدت‌ها پیش برای بازی‌های آسیایی و المپیکی قانونی به نام ادل اجباری شده است که در آن ورزشکاران پیش از حضور در مسابقات باید با مراجعه به سامانه وادا سوالات مربوط به مواد و روش‌های ممنوعه را پاسخ داده و مدرکی را دریافت کنند و باید هنگام بازی‌ها این مدرک را به مسئولان مسابقات ارائه دهند. 

وی همچنین اعلام کرد که ورزشکاران راه پیدا کرده به بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس از مدت‌ها پیش در فدراسیون پزشکی ورزشی معاینه شده اند و خوشبختانه هیچ یک از المپیکی‌ها مشکل جدی پیش از اعزام نداشتند.  

رییس فدراسیون پزشکی ورزشی با بیان اینکه برای المپیک پاریس گروه پزشکی سه نفره‌ای اعزام شده است، گفت: نسبت به دوره قبل از المپیک با کاهش تعداد نفرات گروه پزشکی روبرو شدیم، چون برای کادر اجرایی محدودیت وجود دارد و تعداد سهمیه‌های ما براساس تعداد ورزشکاران المپیکی است، اما پزشکان باتجربه‌ای به پاریس اعزام شده اند.  

نوروزی در خصوص توجه و رسیدگی به مدارس ورزشی به خصوص فوتبال در فصل تابستان افزود: با توجه به گستردگی مدارس فوتبال و دیگر مدارس ورزشی در این فصل مثل والیبال و بسکتبال، رسیدگی و مراقبت به آنها جزء شرح وظایف فدراسیون پزشکی نیست، اما تاکید داریم که بچه‌ها حتما کارت بیمه ورزشی داشته باشند تا اگر مصدومیتی به وجود آمد، بتوانند از خدمات فدراسیون استفاده کنند.  

وی گفت: بر اساس دستور وزیر ورزش و جوانان و نامه‌ای که به ادارات کل استان‌ها و فدراسیون‌های ورزشی ارسال شده است، شرط لازم برای حضور در میادین ورزشی چه در مسابقات و چه در اردو‌ها داشتن کارت بیمه ورزشی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار