اعزام ۳ مربی زن ایرانی به المپیک پاریس

تهران (پانا) - نایب رییس کمیته ملی المپیک گفت سه مربی زن در المپیک پاریس داریم که براساس تعداد بانوان ورزشکار اعزامی در این بازی‌ها انتخاب شده‌اند.

کد مطلب: ۱۴۸۹۵۹۳
لینک کوتاه کپی شد
اعزام ۳ مربی زن ایرانی به المپیک پاریس

مهین فرهادی‌زاد درباره حضور بانوان ایران در بازی‌های المپیک پاریس گفت: تعداد زنان ورزشکار ایران نسبت به دوره گذشته بازی‌های المپیک افزایش پیدا کرده است، در المپیک ۲۰۲۰ توکیو ۹ خانم ورزشکار داشتیم، اما برای المپیک پاریس ۱۱ نفر سهمیه کسب کرده اند.

وی افزود: سه نفر در تیراندازی (تفنگ و تپانچه بادی)، سه نفر در قایقرانی (روئینگ دو نفره و تک نفره)، دو نفر در تکواندو و یک نفر در رشته‌های تنیس روی میز، دوومیدانی و تیراندازی با کمان نماینده ورزشکاران زن ایران در المپیک ۲۰۲۴ پاریس هستند.

نایب رییس کمیته ملی المپیک گفت: در این دوره از بازی‌های المپیک سه مربی زن ایرانی هم در کنار ورزشکاران حضور دارند، در رشته‌های تیراندازی، تکواندو و تنیس روی میز سه مربی در پاریس داریم. مربیان زن توانمند زیادی در کشور داریم، اما این تعداد از مربیان براساس سهمیه‌های کسب شده ورزشکاران به بانوان تعلق گرفته است.

فرهادی زاد با اشاره به رکوردشکنی ندا شهسواری در تنیس روی میز خاطرنشان کرد: شهسواری یکی از ورزشکاران ارزشمند ایران محسوب می‌شود که با کسب سهمیه المپیک پاریس سومین حضورش در این بازی‌ها را تجربه خواهد کرد. او همچنین پرچمدار کاروان ورزش ایران هم در کنار مهدی الفتی محسوب می‌شود. 

وی افزود: بجز شهسواری، هانیه رستمیان در تیراندازی، ناهید کیانی در تکواندو، مهسا جاور در قایقرانی و فرزانه فصیحی در دوومیدانی دیگر ورزشکاران زن ایران هستند که دومین حضورشان را در بازی‌های المپیک تجربه می‌کنند.

سی و سومین دوره بازی‌های المپیک از پنج تا ۲۱ مرداد به میزبانی پاریس برگزار می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار