مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در کمیته همکاری حوزه و آموزش و پرورش:

معلم فرمانده فعالیت های فرهنگی در جامعه است

تهران (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در جلسه کمیته همکاری حوزه و آموزش و پرورش بر نقش هدایت کنندگی معلمان در حوزه فعالیت های فرهنگی در جامعه تاکید کرد.

کد مطلب: ۶۹۸۴۱۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، محمد تقی زاده پیش از ظهر امروز 10 دی ماه 96 در کمیته همکاری های حوزه و آموزش و پرورش گفت: رسالت واقعی آموزش و پرورش و حوزه علمیه بهسازی و توانمند سازی نیروی انسانی است و اگر بتوانیم دانش آموزان اهل شناخت، معرفت و آگاه به مسائل اجتماعی تحویل جامعه بدهیم، بسترهای پیشرفت در دانش و تکنولوژی فراهم می شود.

وی گفت: یک تمدن و فرهنگ زمانی از بیرون مغلوب می شود که از درون منهدم شده باشد و ارتقای شاخص های فرهنگی و آگاه سازی دینی ، اجتماعی و فرهنگی شهروندان وابسته به عملکرد نیروی انسانی در آن جامعه است.

تقی زاده با تاکید بر لزوم درک سه واژه کلیدی «اسلام، ولایت فقیه و ایران» توسط دانش آموزان، خاطرنشان کرد: اگر دانش آموزان ما شناخت کاملی از قرآن، نهج البلاغه، آثار ائمه، ولایت فقیه و کشور ایران داشته باشند می توانند مسیر واقعی خود را پیدا کنند.

وی با بیان اینکه حدود 2 میلیون و 400 هزار نفر به صورت روزانه با آموزش و پرورش مرتبط هستند، گفت: بیش از نیمی از جمعیت استان خوزستان روزانه با آموزش و پرورش ارتباط دارند از این رو اگر ما در حوزه فرهنگی، اجتماعی با برنامه عمل کنیم، می توانیم با سازمان دهی دانش آموزان و خانواده ها از این پتانسیل عظیم به عنوان ترویج دهندگان فرهنگ در جامعه استفاده کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به اینکه فعالیت مدارس امین در استان با موفقیت های زیادی همراه بوده است، اضافه کرد: این آمادگی در آموزش و پرورش خوزستان وجود دارد که در راستای توسعه کیفی و کمی مدارس امین گام های موثری برداشته شود تا اهداف مورد نظر حوزه علمیه در این خصوص تحقق پیدا کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار