مدیرکل آموزش و پرورش مازندران خبر داد

توسعه طرح «کانون و مدرسه» در مدارس مازندران

در دیدار سرپرست کانون پرورش فکری مازندران و مدیر کل آموزش و پرورش استان، توسعه طرح 'کانون و مدرسه' مورد بررسی قرار گرفت.

کد مطلب: ۶۵۸۶۴۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار ‌پانا-مازندران، محمدعلی یزدان شناس در دیدار با سید علی قاسمی که در دفتر مدیر کل آموزش و پرورش صورت گرفت؛ با اشاره به تجانس فعالیت های کانون وآموزش و پرورش گفت: "آموزش" و "پرورش" می بایست در توسعه رشد علمی و تربیتی کودکان ونوجوانان به صورت متوازن بکار گرفته شود.

سرپرست اداره کل کانون پرورش فکری مازندران با تاکید بر توسعه طرح" کانون و مدرسه" و امضای تفاهم نامه مدیرعامل کانون با معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش، گسترش این طرح در سطح کانون و مدارس استان را گامی موثر در رشد تربیتی دانش آموزان عنوان کرد.

وی اظهار داشت: کانون بنا به ظرفیت و اهداف تربیتی که دنبال می کند؛ در یک فرایند تربیتی به دنبال پرورش و شکوفایی استعداد های کودک ونوجوان است و در این مسیر از برنامه ها و فعالیتهای متعدد، فرهنگی، هنری، ادبی، علمی و دینی بهره می جوید.

یزدان شناس با ابراز خرسندی از برگزاری یک دوره موفق طرح" کانون و مدرسه" در استان مازندران، از آمادگی کامل این اداره کل در ادامه همکاری های کانون با مدارس خبر داد.

سید علی قاسمی نیز با مهم خواندن کانون و فعالیت های اثر بخش آن در رشد تربیتی و اخلاقی کودکان ونوجوانان، کانون و آموزش و پرورش را از یک جنس دانست وهمکاری این دو دستگاه را در رشد و شکوفایی فرزندان انقلاب اسلامی موثر عنوان کرد.

قاسمی با اشاره به تولیدات موفق کانون در حوزه نشر و چاپ کتب حوزه کودک ونوجوان، افزود: کانون در حوزه نگرش خوب فکر می کند و عمل می نماید و به همین خاطر این ظرفیت می تواند در حوزه پرورشی موثر واقع شود.

مدیر کل آموزش و پرورش مازندران در ادامه صحبت هایش با اشاره به طرح " کانون و مدرسه" ضمن پیشنهادی تصریح کرد: گسترش خدمات کانون در مدارس روستایی می تواند زمینه خوبی برای رشد و شکوفایی استعداد های دانش آموزان روستایی فراهم آورد.

تقویت تفکر فلسفی و نگرش در دانش آموزان، از دیگر نکات مورد صحبت قاسمی در دیدار با سرپرست کانون مازندران بود.

وی در این خصوص بیان داشت: تقویت: مهارت های فردی، فعالیت های گروهی، مهارت های ارتباطی و علمی از مهمترین مسایلی است که کانون در این خصوص ظرفیت جامعی دارد و بر این اساس می توان امید داشت این موارد در طرح" کانون ومدرسه" در مدارس ابتدایی استان محقق شود.

مدیر کل آموزش و پرورش مازندران با ابراز خرسندی از توسعه همکاری های کانون و دستگاه متبوعش از اهتمام جدی خود در توسعه این طرح در مدارس مازندران خبر داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار