کاهش دما و بارش‌های پراکنده تابستانی در نیمه شمالی کشور

تهران (پانا)- سازمان هواشناسی کشور پیش بینی کرد که دمای هوا تا روز یکشنبه - ۲۸ مرداد- در بیشتر مناطق نیمه شمالی کشور با کاهش نسبی همراه باشد.

کد مطلب: ۱۴۹۴۷۸۸
لینک کوتاه کپی شد
کاهش دما و بارش‌های پراکنده تابستانی در نیمه شمالی کشور

به گزارش سازمان هواشناسی در برخی مناطق شمال غرب شمال شرق استان‌های ساحلی دریای خزر و دامنه و ارتفاعات رشته کوه البرز رگبار رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می‌شود و این روند در روز شنبه در برخی مناطق شمال شرق شمال غرب استانهای ساحلی دریای خزر و استان‌های واقع در دامنه های جنوبی البرز ادامه دارد.

همچنین برای روز یکشنبه - ۲۸ مرداد - در شمال غرب استانهای ساحلی دریای خزر و استانهای واقع در دامنه های جنوبی البرز مرکزی و غربی رگبار رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می‌شود.

براین اساس در روزهای ۲۹ و ۳۰ مرداد در برخی مناطق سواحل دریای خزر و ارتفاعات البرز بارش پراکنده رخ می دهد.

سازمان هواشناسی کشور پیش بینی کرد که در پنج روز آینده در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب در جنوب سیستان و بلوچستان شمال و ارتفاعات هرمزگان جنوب و غرب کرمان و شرق و جنوب شرق فارس افزایش ابر رگبار و رعد و برق وزش باد شدید موقت و در برخی نقاط خیزش گردوخاک انتظار می‌رود.

همچنین در پنج روز آینده در برخی مناطق شمال شرق شرق جنوب شرق بخش‌هایی از مرکز و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز در بعضی ساعات وزش باد شدید خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا پیش بینی می‌شود.

بر این اساس انتظار می رود دمای هوا در بیشتر مناطق نیمه شمالی کشور تا روز یکشنبه کاهش نسبی داشته و در سه روز آینده دریای عمانو خلیج فار مواج باشد.

سازمان هواشناسی کشور هوای روز جمعه تهران را صاف همراه با وزش باد پیش بینی کرده است که تا پنج روز آینده ادامه خواهد داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار