یکی از رهبران حماس عنوان کرد:

هر توافقی باید شامل خروج کامل از نوار غزه باشد

تهران (پانا)- یکی از رهبران حماس تاکید کرد: نتانیاهو مانع مذاکرات است، نه ما؛ هر توافقی باید شامل خروج کامل از نوار غزه باشد.

کد مطلب: ۱۴۹۴۷۸۶
لینک کوتاه کپی شد
هر توافقی باید شامل خروج کامل از نوار غزه باشد

غازی حمد از رهبران حماس تاکید کرد که مانع تراشی در مذاکرات آتش‌بس در غزه بر عهده بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل است نه حماس.

وی در گفت‌وگو با العربیه/الحدث افزود که هر توافقی باید به آتش‌بس جامع و خروج کامل اشغالگران از غزه منتهی شود.

حمد همچنین تصریح کرد که اشغالگران مانع دستیابی به آتش‌بس در غزه هستند و هرگونه مذاکره باید بر اساس اجرای پیشنهاد ماه مه باشد.

او با بیان اینکه حماس با سند بایدن موافقت کرد، اشاره کرد که این اسرائیل بود که مذاکرات را خراب کرد و می‌خواهد مذاکرات را به نقطه اول بازگرداند.

وی همچنین اظهار داشت که حماس در جریان مذاکرات انعطاف زیادی نشان داده و مانع تراشی در آن بر عهده نتانیاهو است.

علاوه بر این، او فاش کرد که حماس قبلاً عملا اقداماتی برای پایان دادن به جنگ و تبادل اسرا را بررسی کرده بود، اما نتانیاهو عقب‌نشینی کرد، شروط جدیدی را گذاشت. در واقع او می‌خواهد در فیلادلفیا و نتزاریم بماند.

حمد درباره داخل نیز تاکید کرد رایزنی و ارتباط با یحیی السنوار ادامه دارد و تصمیم در جنبش جمعی است و السنوار تنها نیست.

در عین حال «حسام بدران»، یکی از اعضای دفتر سیاسی حماس، روز پنجشنبه گفت که این جنبش به مذاکرات آتش‌بس جاری و تبادل اسرا در دوحه «از دیدگاه راهبردی با هدف پایان دادن به تجاوز علیه غزه» نگاه می‌کند.

بدران در بیانیه‌ای که این جنبش در پلتفرم تلگرام منتشر کرد، افزود: حماس معتقد است که هرگونه مذاکره باید بر اساس برنامه‌ای مشخص برای اجرای آنچه قبلاً توافق شده است، باشد.

وی ادامه داد: مانع دستیابی به آتش‌بس در غزه ادامه فرار اسرائیل است.

بدران خاطرنشان کرد: «هر توافقی باید به آتش‌بس جامع، خروج کامل از غزه، بازگشت آوارگان و بازسازی، علاوه بر معامله مبادله اسرا منجر شود».

اوایل روز پنجشنبه، مذاکراتی که به عنوان «قاطعانه» توصیف شد برای دستیابی به توافق تبادل اسرا و آتش‌بس در غزه در دوحه آغاز شد و امروز نیز ادامه دارد.

این گفت‌وگوها در پاسخ به بیانیه مشترک رهبران ایالات متحده، مصر و قطر هفته گذشته به دور از رسانه‌ها انجام می‌شود. «ویلیام برنز»، رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا، «محمد بن عبدالرحمان آل ثانی» نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر، «عباس کامل» رئیس اطلاعات مصر و «دیوید بارنیا»، رئیس سازمان اطلاعات اسرائیل در آن شرکت دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار