طورانی، پژوهشگر حوزه آموزش‌و‌پرورش در گفت‌وگو با پانا:

علیرضا کاظمی در سخت‌ترین و بحرانی‌ترین شرایط کرونایی، آموزش‌وپرورش را از این گردنه سخت عبور داده است

کاظمی نگاه بنیادی و بومی به حوزه آموزش‌و‌پرورش دارد

تهران (پانا) - یک پژوهشگر حوزه آموزش و پرورش و استاد دانشگاه با اشاره به تجربیات گزینه پیشنهادی دولت برای وزارت آموزش‌و‌پرورش گفت علیرضا کاظمی در اوج مدیریت بحران کرونا توانسته به بهترین وجه ممکن امور را انجام دهد. ‌آقای کاظمی در سخت‌ترین و بحرانی‌ترین موقعیت منصب وزارت آموزش و پرورش را به بهترین وجه توانست از این گردنه سخت عبور دهد.

کد مطلب: ۱۴۹۴۴۳۳
لینک کوتاه کپی شد
علیرضا کاظمی در سخت‌ترین و بحرانی‌ترین شرایط کرونایی، آموزش‌وپرورش را از این گردنه سخت عبور داده است

محمدرضا طورانی در گفت‌وگو با پانا درباره گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: «همیشه دو موضوع شامل منزلت و معیشت مورد توجه و مطالبات عمومی فرهنگیان بوده است. در بخش دانش‌آموزان با توجه به شرایط خاص و ورود فناوری‌های نوین، نگاه جهانی به سمت تربیت نیروهای با مهارت بیشتر حرکت کرده است. اگر هر دوی این موضوعات و مطالبات به صورت مطلوب پاسخ داده شود نویددهنده یک آینده خوب برای حوزه آموزشی کشور است و می‌تواند توسعه پایدار را رقم بزند. آقای کاظمی یک سیاست‌مدار آموزشی است، مدیری بوده که در کلیات آموزش و پرورش بوده و در این ساختار رشد کرده است. ایشان نشان داده که علاقه ذاتی به این حوزه دارد و به همین خاطر رده‌های مختلف آموزش و پرورش از پایین‌ترین تا بالاترین مرحله را طی کرده است. ایشان در اوج مدیریت بحران کرونا توانسته به بهترین وجه ممکن امور را انجام دهد. ‌آقای کاظمی در سخت‌ترین و بحرانی‌ترین موقعیت منصب وزارت آموزش و پرورش را به بهترین وجه توانست از این گردنه سخت عبور دهد.»

وی ادامه داد: «وزیر باید با بخش‌ها و سازمان‌های دیگر ارتباط و مهارت میان‌بخشی و فرابخشی سازمانی را داشته باشد. آموزش  و پرورش یک وزارت‌خانه بسیار سنگین است، احتیاج به منابع مالی و اعتباری دارد، بنابراین توانمندی تعامل با بخش‌های مختلف برای سرمایه‌گذاری در آموزش و پرورش بسیار مهم است. با توجه به رویکرد و حرکت آقای کاظمی در حوزه‌های مختلف پرورشی و فرهنگی، نگاه عدالت آموزشی ایشان، نگاه آقای کاظمی نگاه بنیادی بوده است.»

طولانی افزود: «نکته مثبت دیگر ایشان این است که سیاست مشخصی نسبت به سند 2030 دارد و شفاف میخواسته است این نگاه را در آموزش و پرورش از بین ببرد. ایشان نگاه بومی به آموزش و پرورش دارد و همین باعث شده است که دیدگاه عقلایی و منطقی در ارتباط با بحث تهاجم فرهنگی داشته باشد. آموزش و پرورش اولین جبهه برای مقابله با تهاجم فرهنگی است و اگر این عملکرد به خوبی دنبال شود انسجام خانواده را هم به دنبال خواهد داشت.»

این استاد دانشگاه بیان کرد: «ما باید یک نگاه آینده‌محور به حوزه دیجیتال داشته باشیم. قطعا در سال‌های آینده تحولات زیادی در این حوزه به وجود خواهد آمد. آموزش و پرورش باید نگاه برنامه‌ریزی بلندمدت برای مهارت‌آموزی دانش آموزان داشته باشد و به سمت کارآمدسازی برویم.»

وی تاکید کرد: «با توجه به مصوبه تاثیر مستقیم نمرات امتحان نهایی در کنکور باید اقناع خوبی در این زمینه بین دانش آموزان و معلمان صورت بگیرد. یکی از نکات مثبت آقای کاظمی پاک بودن، شفاف بودن و دست پاک بودن ایشان است و به عنوان یک الگوی خوب می‌تواند باشد. سن ایشان هم قابل قبول است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار