در دیدار علیرضا کاظمی با اعضای تشکل‌های صنفی مطرح شد:

قرار نیست کیلومتر آموزش و پرورش را صفر کنیم چون نقشه راه داریم

تهران (پانا) - بعدازظهر امروز ۲۵ مرداد ۱۴۰۳، تعدادی از اعضای تشکل‌های صنفی معلمان در محل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با علیرضا کاظمی، گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش دیدار و گفت‌وگو کردند.

کد مطلب: ۱۴۹۴۷۰۲
لینک کوتاه کپی شد
قرار نیست کیلومتر آموزش و پرورش را صفر کنیم چون نقشه راه داریم

در این دیدار اعضای تشکل‌های معلمان به بیان دیدگاه‌ها و مطالبات جامعه فرهنگیان کشور پرداختند. در ادامه کاظمی، گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش با بیان برنامه‌های خود به دغدغه‌های مطرح شده در این جلسه پاسخ داد.

کاظمی در این دیدار خطاب به اعضای تشکل‌های فرهنگیان گفت: بخشی از این دغدعه‌ها در تمامی کمیسیون‌ها مطرح شده و جزو مسائل آموزش و پرورش است. امروز نیز شما به اینجا آمدید تا دیدگاه‌ها و نگرانی‌های کلان شما دریافت شود.

گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه پله پله رشد کرده است، گفت: اقداماتی که در زمان معاونت پرورشی بنده افتاد، حداقل نسبت به عملکرد دیگران یک پله بالاتر بوده است.

وی افزود: در دوره سرپرستی‌ام در وزارت آموزش و پرورش، سخت‌ترین دوره یک وزاتخانه پهن پیکر را تجربه کردیم اما کارهایی کردیم که ریل‌های آن هنوز وجود دارد، برای مثال رییس جمهور به شورای عالی آموزش و پرورش آمد، شبکه شاد را به شورای عالی فضای مجازی بردیم و آن را مصوب کردیم.

کاظمی با اشاره به اینکه من در فضای مجازی نیستم و دوست ندارم همواره در رسانه‌‌ها باشم، بیان کرد: من شخصی عملگرا، دارای چارچوب دینی، فکری و اعتقادی مشخص که در مدیریت نیز مستقل است، هستم.

گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش در ادامه با اشاره به اینکه متاسفانه هر وزیری که روی کار آمده، کیلومتر آموزش و پرورش را صفر کرده است، گفت: این برای این بوده که دوباره از نو شروع کند، اما ما نمی‌خواهیم این کیلومتر را صفر کنم، زیرا نقشه راه وجود دارد.

کاظمی با تاکید بر اینکه مشکلات آ‌موزش و پرورش ماحصل ۴۴ سال انباشت مشکلات عدیده و پیچده تربیتی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است، عنوان کرد: آموزش و پرورش سرمایه ملی است و همه باید کنارهم به کمک ما بیایند. شما فعالان نیز عزیز باید دلتان برای آموزش و پرورش بتپد.

وی افزود: اشکالاتی که مطرح شد، برخی جزیی اما بسیار مهم است و تا عمق جان جامعه فرهنگیان نفوذ کرده است. اشکالات کلانی هم وجود دارد که حتما در اینباره مطالعاتی انجام شده و برای آن‌ها برنامه و نقشه راه داریم.

گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش افزود: آموزش و پرورش از دو ناکارآمدی بزرگ رنج می‌برد؛ اولین مورد، ناکامی در مدیریت مسائل اجرایی و روزمره نظام تعلیم و تربیت است. در این مورد بکارگیری مدیران نالایق، بی‌تجربه، فرایندهای غلط و غیرکارشناسی و بی‌ثباتی مدیریت منجر به این مهم شده و در مورد دوم، عدم اصلاح برنامه درسی آموزش‌زده حافظه محور و کتاب‌محور، عامل ناکامی بوده است.

وی تصریح کرد: باید برنامه درسی فعلی به برنامه‌ای با نشاط، فعالیت محور، مهارت‌محور و دانش‌آموز محور برسد که در این راستا از همه صاحبنظران تعلیم و تربیت استفاده خواهیم کرد.

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار