مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل خبرداد:

آغازسنجش سلامت 21 هزار نوآموز در استان اردبیل

مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل از آغاز طرح سنجش سلامت 21 هزار و 130 نفر از نوآموزان در این استان خبر داد.

کد مطلب: ۶۳۲۴۶۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل،احمد ناصری در حاشیه آغاز طرح سنجش سلامت افزود: این طرح از 20 خرداد تا پایان شهریور ماه در مراکز سنجش سلامت اجرا می شود .
وی هدف از اجرای این طرح را شناسایی دانش آموزان دارای نارسایی جسمی، حرکتی عنوان کرد و گفت: با شناسایی این دانش آموزان، هماهنگی های لازم با معلمان آن ها انجام می شود تا نسبت به وجود این دانش آموزان در کلاس درس آگاهی یابند .
ناصری بیان کرد: هر دانش آموزی هم که دارای نقص بیشتری باشد به مراکز تخصصی تر ارجاع داده می شود تا در صورت صلاح به مدارس استثنایی معرفی شوند .
مدیر کل آموزش و پرورش استان افزود: تمامی افرادی که اقدام به سنجش نوآموزان می کنند دوره های تخصصی متناسب با این فرایند را طی کرده اند .
ناصری در ادامه با اشاره به ضرورت حضور نوآموزان در دوره های پیش دبستانی بیان کرد: آن دسته از نوآموزانی که در دوره های پیش دبستانی در شش سالگی ثبت نام نکرده اند ، شهریورماه در کلاس های آمادگی برای ورود به اول ابتدایی حاضر می شوند .
وی گفت: در سال تحصیلی پیش رو بیش از 700 نوآموز که دوره پیش دبستانی را طی نکرده اند در این کلاس ها حاضر می شوند .
ناصری تصریح کرد: کلاس های پیش دبستانی در روستاهایی که دارای کمتر از 10 نفر می باشند به صورت رایگان برگزارمی شود .
وی ادامه داد : شهریه این دوره ها در مناطق شهری با توجه به نوع خدمات مدارس متفاوت می باشد .
گفتنی است:تعداد 18 هزار و 577 نفر دانش آموز در دوره ابتدایی در استان اردبیل مشغول به تحصیل می باشد که این تعداد 57 درصد از کل دانش آموزان استان را شامل می شود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار