دریک ابتکار خلاقانه و زیبا در دبستان جهان تربیت اردبیل؛

دانش آموزان دهه 50 ناحیه یک اردبیل دورهمی صمیمانه برگزارکردند

همایش دانش آموزان دهه 50دبستان جهان تربیت سابق با حضور دانش آموزان وآموزگاران دهه 50 و مدیر کل آموزش وپرورش استان ، دردبستان شهید عادلسرایی (جهان تربیت سابق ) ناحیه 1اردبیل برگزار گردید.

کد مطلب: ۵۲۳۶۸۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل، در این نشست صمیمانه که بعد از 40 سال اتفاق افتاد دانش‌آموزان دبستان جهان تربیت که امروز با نام شهیدعادل سرایی معروف است به تعداد 250 نفر آقا و خانم گرد هم آمدند تا در وسط تابستان با به صدا در آوردن زنگ مدرسه یاد خاطره‌های دیرین خود را زنده کنند.

در این گردهمایی صمیمانه که همراه با خاطرات عجیبی از سوی یاران دبستانی دیروز و میانسال‌ها، پیرمردها و پیرزن‌ها امروز همراه بود، دانش‌آموزان دبستان جهان تربیت با بازگویی خاطرات خود از معلم، مدیر، ناظم و تلاشگران این مدرسه سعی کردند قدردان تلاش صادقانه و بی‌ادعای آنها باشند.

این دانش‌آموزان دیروز و چهره‌های موفق امروز که اغلب در خارج از کشور به ویژه کشور آمریکا در رشته‌های پزشکی و استاد دانشگاه مشغول زندگی و گذران عمر هستند با سفر چند روزه به زادگاهشان اردبیل در فضایی صمیمانه لحظات شیرینی را تجربه کردند تا به خاطرات 40 تا 45 سال پیش باز گردند و فرصت بازگویی این خاطرات را پیدا کنند.

از بین یاران دبستانی دیروز تعدادی نیز در داخل کشور در قامت اساتید دانشگاه، معلمان، پزشکان، مهندسان و... در صحنه هستند که بهترین خاطرات خود را از دوران مدرسه رقابت سالم برای کسب نمره‌های عالی، سختگیری معلمان و ناظم مدرسه در ورود و خروج به مدرسه اعلام کرده و گفتند: همین سختگیری‌ها سبب شده تا در عرصه تحصیل و به نتیجه رسیدن تلاش‌های خود موفق عمل کنند و همواره قدردان زحمات معلمان، مدیران و ناظمانی هستند که با سختکوشی تمام راه را برای سعادتمندی آنها هموار کردند.

250نفر از دانش‌آموزان سال‌های دور مدرسه جهان تربیت که امروز مردان و زنان سختکوشی برای خود و خانواده‌هایشان هستند در این دور همی صمیمانه آن هم در اوج تابستان و تعطیلی مدارس زنگ مدرسه را به صدا درآورده و با حضور در سر کلاس درس خاطرات خود را دوباره زنده کردند.

یاران دبستانی سال‌های دور در مدت هشت ماه با جستجو در فضای مجازی و در پیام‌هایی که به هم ارسال کردند، خواستار حضور در مدرسه پر از خاطرات خود جهان تربیت اردبیل شدند تا بتوانند بار دیگر خاطراتشان را زنده کنند.

دراین همایش مدیر کل آموزش وپرورش استان ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این همایش منحصر به فرد به میهمانان حاضر که از اقصی نقاط ایران و حتی کشورهای دیگر حضور داشتند ، خیر مقدم گفته و از افرادی که در گرد هم آوری این دانش آموزان سابق تلاش نموده اند تقدیر و سپاسگزاری نمود.

احمد ناصری همچنین ضمن ادای احترام به تمام معلمان درصحنه تاریخ و آنانی که درهر زمانی این نقش را ایفا نموده و از دنیا رفته اند برایشان از درگاه خداوند متعال بخشش و مغفرت مسئلت نمود.

وی ضمن تاکید به برگزاری چنین برنامه هایی خطاب به دانش آموزان قدیم گفت: مایه خوشحالی است که بار دیگر آن هم با گذشت سالیان زیاد در مدرسه ای که زمانی در آن تحصیل می کردید حضور پیدا کنید و در همان صندلی سالیان دور بشینید ، این یک اتفاق خوب و از یاد نرفتنی خواهد بود.

درادامه تعدادی از دانش آموزان و آموزگاران قدیمی خاطرات آن دوران را برای میهمانان و همکلاسی ها خود باز گو نمودند که مورد استقبال حاضرین قرار گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار