مدیرعامل سازمان اموال تملیکی خبر داد:

اعاده 650 میلیارد تومان کالای متروکه گمرکی به صاحبان کالا

خبرگزاری پانا: مدیر عامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی با اشار به اعاده 650 میلیارد تومان کالای متروکه کمرگی به صاحبان کالا گفت: 96 میلیارد تومان اموال در سال 92 از سوی این سازمان تعیین تکلیف و به فروش رسیده که از این میزان 73 میلیارد تومان اموال منقول و 23 میلیارد تومان اموال غیر منقول بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 10 درصد رشد داشته است.

کد مطلب: ۲۵۴۰۷۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار اقتصادی پانا، اردشیر محمدی در یک نشست خبری با بیان اینکه سازمان اموال تملیکی نقش حاکمیتی برای خود قائل است اظهار کرد: در 5 ماه ابتدایی سال جاری بالغ بر 7 هزار میلیارد ریال کالای متروکه از سوی گمرک به سازمان اموال تملیکی اعلام شده که 70 میلیارد تومان برای سازمان درآمد داشته است.


وی ادامه داد: 650 میلیارد تومان کالای متروکه گمرکی بر اساس تقاضای گمرک به صاحبان کالا استرداد شده است.


محمدی خاطرنشان کرد: از دستگاه های اجرایی تقاضا داریم که تمهیداتی پیش بینی کنند تا شرایط ترخیص کالا تسهیل و روان شود تا کالاها مشمول کالای متروکه نشوند و هزینه سربار به اقتصاد تحمیل نکند.


مدیرعامل سازمان اموال تملیکی خاطرنشان کرد: اگر کالا به موقع به خط تولید نرسید خط تولید آسیب می بیند و اگر به سازمان اموال تملیکی فرستاده شود اولین اعلام را به صاحبان کالا خواهیم داشت.


وی با بیان اینکه استرداد کالا به گمرک نسبت به سال قبل 400 درصد رشد داشته است ، خاطرنشان کرد: اغلب کالاهای استرداد شده به سازمان اموال تملیکی غیر استاندارد غیر بهداشتی و یا مغایر با موازین فرهنگی است که منهم می شود و در 5 ماه ابتدایی سال جاری 32 میلیارد ریال کالا منهم شده است.


وی ادامه داد: همچنین در 5 ماهه ابتدایی امسال 80 درصد وثایق به خود وثیقه گیرندگان ارائه شده است.


محمدی با بیان اینکه مطابق قانون سازمان اموال تملیکی 5 درصد کارمزد دریافت می کند که باید آن را به حساب خزانه واریز کند، تصریح کرد: در استراتژی جدید وزارت اقتصاد اولویت راهبردی برای دستگاه های زیرمجموعه این وزارتخانه تدوین شده که افزایش توان ثروت آفرینی کشور، تامین مالی پایدار، افزایش مشارکت موارد سیاستگذاری، ایجاد و یکپارچه سازی مدیریت اطلاعات وهدفمندسازی نیروی انسانی از جمله آنها است.


مدیرعامل سازمان اموال تملیکی با اشاره به افزایش شفافیت و سلامت دستگاه ها خاطرنشان کرد: افزایش فروش الکترونیکی، افزایش میزان تحقق فروش اموال منقول و غیر منقول و افزایش ارزش معاملات نسبت به کل معاملات در یک سال گذشته با انجام مزایده به صورت الکترونیکی محقق شده است که ایجاد عدالت اطلاعاتی، افزایش سرعت و دقت در کار و کاهش بروکراسی و هزینه ها را به دنبال داشته است.


محمدی در بخش دیگری از این نشست درخصوص عدم ترخیص داروهای سرطان گفت: ما نمی توانیم به مشکل دو وزارتخانه در ترخیص دارو ورود پیدا کنیم و اگر مهلت قانونی اموال کالا در گمرک به اتمام برسد گمرک می تواند به اموال تملیکی اعلام و تعیین تکلیف کند.


وی در خصوص اموال امیر منصور آریا نیز گفت: بخشی از این اموال به سازمان اموال تملیکی ارائه شده و 16 میلیارد تومان از این اموال فروخته شده است.


محمدی مهمترین پرونده مکشوفه سال گذشته را کشف محموله طلا به ارزش 24 میلیارد تومان اعلام کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار