رئیس قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب برابر آموزشی مطرح کرد؛

بررسی وضعیت مدارس عشایری، روستایی و مرزی در قرارگاه جهادی عدالت تربیتی

تهران (پانا) - مشاور وزیر آموزش و پرورش و رئیس قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب برابر آموزشی، تحقق عدالت تربیتی و بهره‌مندی از ظرفیت گروه‌های جهادی را موضوع مهمی دانست که رئیس‌جمهوری و وزیر آموزش و پرورش دولت مردمی بر آن تاکید ویژه دارند.

کد مطلب: ۱۳۰۳۱۲۳
لینک کوتاه کپی شد
بررسی وضعیت مدارس عشایری، روستایی و مرزی در قرارگاه جهادی عدالت تربیتی

حمیدرضا خان‌محمدی در جریان برگزاری سی‌وششمین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش کشور گفت: قرارگاه جهادی عدالت تربیتی وضعیت آموزشی مناطق مرزی، عشایری، روستاهای کم‌برخوردار و حاشیه شهر را بررسی می‌کند.

وی افزود: مقام عالی وزارت در برنامه‌ای که به مجلس ارائه دادند، بر ایجاد قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر تاکید شده بود و از زمانی که ایشان به وزارت‌خانه آمدند قرارگاه تشکیل ‌و دستورالعمل آن به استان‌ها ابلاغ شد.

مشاور وزیر آموزش و پرورش و رئیس قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب برابر آموزشی ادامه داد: در ۱۲ استان فرصت حضور یافتیم و از نزدیک در جریان وضعیت آموزشی و تربیتی آن‌ها قرار گرفتیم. همچنین آقای دکتر نوری روزهای یکشنبه با اعضای قرارگاه جلسه دارند و وضعیت آموزشی مناطق مرزی، عشایری، روستاهای کم برخوردار و حاشیه شهرها در قرارگاه بررسی می‌شود.

خان‌محمدی تصریح کرد: علاوه بر مقام عالی وزارت، آقای رئیس‌جمهور نیز بر تحقق عدالت تربیتی و آموزشی و بهره‌گیری از ظرفیت گروه‌های جهادی تاکید دارند. بنابراین لازم است مدیران استان‌ها هفته‌ای یکبار جلسه‌ای با مسئولان استان خود پیرامون این موضوع عدالت تربیتی تشکیل دهند و آسیب‌هایی که وجود دارد را احصا کنند.

مشاور وزیر آموزش و پرورش و رئیس قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب برابر آموزشی اظهار داشت: در هر استان، مدیرکل فرمانده قرارگاه است. نیاز سنجی، اولویت‌بندی و … باید صورت گیرد.

وی افزود: لازم است در دو‌ گروه دانش‌آموزان و معلمان گروه‌های جهادی تشکیل شود و جریان گسترده حرکت جهادی و تبدیل آن به گفتمان مدنظر باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار