کابل برای میانجیگری بین اسلام‌آباد و طالبان پاکستانی اعلام آمادگی کرد

تهران(پانا) - سخنگوی حکومت سرپرست افغانستان ترمیم روابط دوجانبه با پاکستان را نیاز دو همسایه دانست و بار دیگر آمادگی کابل را برای میانجی گری بین اسلام‌آباد و طالبان پاکستانی اعلام کرد.

کد مطلب: ۱۴۹۴۹۹۷
لینک کوتاه کپی شد
کابل برای میانجیگری بین اسلام‌آباد و طالبان پاکستانی اعلام آمادگی کرد

رسانه‌های پاکستانی به نقل از اظهارات اخیر ذبیح اله مجاهد عنوان کردند: افغانستان خواهان بهبود روابط با پاکستان و مناسبات برادری میان یکدیگر است.

وی اظهار کرد: برقراری روابط سازنده به نفع هر دو کشور است؛ در عین حال افغانستان هرگز اجازه سوء استفاده از قلمروی خود علیه دیگر کشورها را نمی دهد و اگر پاکستان شواهدی در این خصوص دارد باید با ما به اشتراک بگذارد.

سخنگوی طالبان افغانستان آمادگی کشورش را برای میانجیگری بین دولت اسلام‌آباد و گروه تحریک طالبان پاکستان تجدید کرد و افزود که این بستگی به طرف پاکستانی دارد در غیر اینصورت این پدیده یک موضوع داخلی پاکستان است و آنان باید به این مساله رسیدگی کنند.

براساس این گزارش، فرمانده ارتش پاکستان در روزهای اخیر طی اظهاراتی افغانستان را کشور همسایه و برادر اسلامی پاکستان دانست و افزود: اسلام‌آباد صادقانه خواهان روابط عمیق و برادری با افغانستان است و پیام ما به کابل این است که جای کشور همسایه و برادر خیرخواه خود پاکستان را با عناصر تروریستی (تحریک طالبان پاکستان) تغییر ندهد.

دولت و ارتش پاکستان گروه تروریستی تحریک طالبان موسوم به «فتنه خوارج» را مسئول اصلی طراحی حملات تروریستی از قبیل بمب‌گذاری های انتحاری، ترور و گشودن آتش از خاک افغانستان علیه مواضع نیروهای مرزی در داخل خاک پاکستان می‌دانند.

حکومت سرپرست افغانستان اتهامات اسلام‌آباد را رد و منکر هرگونه حضور عناصر تروریستی ضدپاکستانی در قلمروی افغانستان است.

در عین حال دولت اسلام‌آباد هرگونه ازسرگیری مذاکرات صلح با طالبان پاکستان را منتفی اعلام کرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار