مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران عنوان‌ کرد:

امکان ساخت سالیانه نیم میلیون واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده با هوش مصنوعی

تهران (پانا) - مدیر عامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: در آینده نزدیک و با استفاده از هوش مصنوعی، امکان ساخت سالیانه ۵۰۰ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده وجود دارد.

کد مطلب: ۱۴۹۵۰۴۷
لینک کوتاه کپی شد
امکان ساخت سالیانه نیم میلیون واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده با هوش مصنوعی

«محمد آیینی» در جلسه شورای نوسازی مسکن شرکت بازآفرینی شهری ایران بر ضرورت تشکیل پنجره واحد بازآفرینی شهری ایران تاکید و عنوان کرد: در این دوره تلاش شد تا برگزاری نشست‌های تخصصی به استان‌ها واگذار شود و در این مدت بیش از ۱۴۰ نشست تخصصی در ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها، ۸۴ نشست توسط دبیرخانه‌های انتقال تجارب بازآفرینی شهری و پنج نشست تخصصی نیز توسط شرکت بازآفرینی شهری برگزار شد.

ورود جدی ۷۰۰ شهرداری به حوزه بازآفرینی شهری

معاون وزیر راه و شهرسازی با یادآوری این که هم اکنون بیش از ۷۰۰ شهرداری به طور جدی به حوزه بازآفرینی شهری ورود پیدا کرده‌اند، تصریح کرد: در این بین نباید از نقش مهم بخش خصوصی غافل شد، بخش خصوصی از امکانات بیشتری برای استفاده از فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی برخوردار است و انتظار می‌رود با استفاده از هوش مصنوعی در حوزه بازآفرینی شهری این امر شتاب بیشتری بگیرد.

آیینی ادامه‌داد: در بازآفرینی شهری همواره کیفیت بر کمیت ارجح است و استفاده از فضای هوش مصنوعی کمک مهمی به ارتقای کیفیت بازآفرینی می‌کند. هوش مصنوعی می‌تواند هم در تهیه طرح‌های کارآمد و با کمترین نقطه ضعف و هم در اجرا در بازآفرینی شهری موثر واقع شود؛ امیدوارم استفاده از هوش مصنوعی فتح بابی برای تحول کیفی در حوزه بازآفرینی شهری باشد.

در ادامه جلسه «محمد حسین اژدری» عضو هیات مدیره شرکت نوسـازان منطقه جنـوب شـرق تهـران با اشاره به اینکه این سازمان با مشارکت تعدادی از بانک‌ها شکل گرفت و به عنوان بازوی عملیاتی و اجرایی شهرداری تهران در حوزه نوسازی و بازآفرینی شهری تهران به شمار می‌رود، اظهار داشت: برای شتاب‌بخشی به نوسازی بافت‌های فرسوده نیاز است با کمک شرکت بازآفرینی شهری ایران و سازمان نوسازی شهرداری تهران بستر مشارکت و حضور جدی بخش خصوصی در بافت‌های فرسوده و بافت فرسوده تاریخی فراهم شود تا شاهد روند جدی در نوسازی این بافت‌ها باشیم.

وی ادامه‌داد: برای تسریع در نوسازی بافت‌های فرسوده، هوشمندسازی در فرآیند بازآفرینی را در دستور کار قرار دادیم و در این راستا با همکاری سازمان برنامه و بودجه کشور و مشارکت سایر ذی‌نفعان طرح ایجاد پنجره واحد بازآفرینی شهری را مطرح کردیم.

اژدری گفت: پیش‌بینی می‌شود با راه‌اندازی این پنجره واحد شاهد فصل نوینی در بازآفرینی شهری باشیم. همچنین تلاش بر این است انجمن صنفی توسعه گران را راه اندازی کنیم که به طور قطع در پیشبرد اهداف بازآفرینی شهری تاثیر مثبتی خواهد داشت.

در این جلسه «منصور استادی» مدیرکل دفتر ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار شرکت بازآفرینی شهری ایران از صدور ۳۰۰ هزار پروانه ساخت و ساز در بافت‌های فرسوده از سال ۱۴۰۰ تاکنون خبر داد و گفت: بر اساس اطلاعات بارگذاری شده بر روی سامانه ستاد ملی، تعداد واحدهای وارد شده از ابتدای سال ۱۴۰۳ تا کنون ۴۶ هزار و ۱۲۰ واحد و تعداد واحد در پروانه‌های صادره در این مدت ۲۷ هزار و ۶۹۷ واحد بوده است.

«محمدمهدی نوروزیان» سرپرست دفتر راهبری و هدایت طرح‌های بازآفرینی شرکت بازآفرینی شهری ایران نیز گزارشی از روند اجرای بسته‌های تشویقی ارائه کرد و گفت: هم اکنون ۶۹۷ شهر مشمول اجرای بسته تشویقی ۱۹ بندی هستند که از این تعداد ۶۲۶ شهر این بسته را اجرا می‌کنند، ۳۲۴ شهر مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی و ۳۰۲ شهر نیز بسته بومی مختص شهر خود را تصویب کرده و اجرا می‌کنند. در مجموع ۹۴ درصد از مساحت بافت‌های ناکارآمد شهری تحت پوشش این بسته تشویقی قرار دارد.

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار