علیرضا دبیر:

برای موفقیت کشتی ایران در المپیک حاضرم در نقش تدارکاتچی باشم

در جایگاهی هستم که بتوانم از کشتی‌گیران ایراد فنی بگیرم/ وقت حضور در شبکه‌های مجازی را ندارم

تهران (پانا) - رئیس فدراسیون کشتی در آستانه بازی‌های المپیک پاریس گفت که حاضر است برای نتیجه گرفتن تیم ملی کشتی در المپیک در نقش یک تدارکاتچی باشد و از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.

کد مطلب: ۱۴۸۹۶۵۴
لینک کوتاه کپی شد
برای موفقیت کشتی ایران در المپیک حاضرم در نقش تدارکاتچی باشم

نشست خبری علیرضا دبیر، رئیس فدراسیون کشتی امروز با حضور اصحاب رسانه در محل این فدراسیون آغاز شد. در ابتدای این نشست رئیس فدراسیون کشتی ایران گفت: خیلی افراد به بنده گفتند، نشست خبری برگزار نکن، زیرا برخی‌ها حاشیه‌سازی می‌کنند اما من از شما اصحاب رسانه کمک می‌خواهم. زیرا یک خط فکری شروع شده است و خط‌هایی می‌دهند و اکنون می‌خواهم با شما صحبت کنم تا واقعیت‌ها را با یکدیگر مرور کنیم.

رئیس فدراسیون کشتی تصریح کرد: یکسری واحدها و نهادها و سفیر ایران در پاریس و رفقای خوبی که داشتیم برای اسکان کشتی‌گیران در دهکده المپیک همکاری کردند، من با بالا و پایین بازی‌های المپیک آشنا هستم. از محل اسکان کشتی‌گیران، تا محل مسابقات از دهکده فقط ۷ دقیقه زمان است.

دبیر تأکید کرد: برای حضور کشتی‌گیران در المپیک 300 تا 400 هزار یورو را خودمان در این رابطه فراهم کردیم زیرا هدف ما، موفقیت کشتی‌گیران در بازی‌های المپیک پاریس است. خیلی‌ها هم در این رابطه به ما کمک کردند تا بتوانیم در فضای مناسب اسکان پیدا کرده و همچنان برای ورزش ایران افتخارآفرین باشیم.

رئیس فدراسیون کشتی با اشاره به اینکه بنده به عنوان رئیس فدراسیون کشتی هر کاری را برای موفقیت کشتی‌گیران ایران در المپیک پاریس انجام می‌دهم، تصریح کرد: حتی به اندازه یک بطری آب دادن به دست کشتی‌گیران آن را انجام می‌دهم و تاکید دارم من وقت حضور در فضای مجازی را ندارم اما در این فضای قهرمانی  یک روز استراحت به کشتی‌گیران دادم.

دبیر با بیان اینکه اگر تیم نتیجه بگیرد این موفقیت مال دیگران است ولی اگر زمین بخورد بنده باید جوابگو باشم، اضافه کرد: حضور بنده در کنار تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی به بحث دخالت برنمی‌گردد، زیرا قبل از اینکه رئیس فدراسیون باشم یک کشتی‌گیر بودم و تخصص این کار را دارم. بله  من در جایگاهی هستم که بتوانم ایراد فنی کشتی‌گیران را بگیرم و نظر فنی‌ام را می‌دهم. 

رئیس فدراسیون کشتی با تأکید بر اینکه مسئولان باید پاسخگو باشند و مسئول بودن به معنای کت و شلوار پوشیدن نیست، گفت: امیدوارم این فرهنگ نهادینه شود.

دبیر افزود: « فدراسیون کشتی تنها فدراسیونی بوده است که در سال‌های گذشته 57 سفر برای حضور در میادین مختلف ورزشی داشته است. اعزام تیم‌های ورزشی به مسابقات بین‌المللی در این شرایط سخت ارزی بسیار سخت است و کشتی  تنها رشته‌ای است که بهترین عوامل بین‌المللی  و داخلی را برای داشتن عملکرد مناسب در اختیار کشتی‌گیران قراردادیم.»

رئیس فدراسیون کشتی اضافه کرد: « ما برای کشتی گیران برنامه رفتن به سالن‌های تئاتر و کنسرت‌های موسیقی را در نظر گرفتیم کنار این برنامه‌ها در حوزه بدن‌سازی نیز اقداماتی انجام دادیم،  برخی از کشتی‌گیران ما آسیب‌های جدی دیدند و با حضور این متخصصین مشکلات برطرف شد.

وی تأکید کرد: فعالیت‌های ما حساب‌کتاب دارد و مربیان بدن‌ساز ما در کنار حسن رنگرز و محسن کاوه به‌خوبی تیم را هدایت کرده‌اند. 20 روز آخر در آستانه اعزام تیم‌های ملی به مسابقات مهم مانند المپیک پاریس از اهمیت خاصی برخوردار است .

رئیس فدراسیون کشتی با اشاره به اینکه باید از وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک تشکر کرد، تصریح کرد: «یک‌چهارم بودجه را از بودجه مشخص‌شده دریافت می‌کنیم، ولی بازهم ممنون هستیم.

دبیر درباره پیش‌بینی‌اش از تعداد مدال‌های تیم کشتی ایران در المپیک گفت: پیش‌بینی یک صنعت است و من اهل کسب‌وکار نیستم و فقط اهل کار هستم، پیش‌بینی یعنی هزینه واردکردن به تیم‌های ملی، برخی‌ها باید کارشناسی صحبت کنند تنها این حرف فشارها را بالا خواهد برد.

وی اظهار کرد: کدام المپیک ما ۲ طلا کسب کردیم، مگر بازی‌های المپیک، خم رنگرزی  و یا بازار سید اسماعیل است که به این راحتی بتوانیم مدال بگیریم البته ناامید نیستیم و امید به کسب مدال‌های رنگارنگ در المپیک داریم..»  

دبیر افزود: جوایز المپیک را از محل درآمدهایی که فدراسیون کشتی دارد، تأمین می‌کنیم نه کمک دولت، ساخت‌وسازهایی هم که انجام دادیم از محل درآمدهای فدراسیون صورت گرفته است.»  

رئیس فدراسیون کشتی بیان کرد: کدام رئیس فدراسیون ۴۷ ساله‌ای مثل من در کنار تیم‌های ملی حضور دارد و حتی برای افزایش روحیه ملی پوشان کنار آن‌ها تمرین می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: اسماعیلی در وزن۶۷ کیلوگرم اولین تجربه حضور در این رویداد مهم ورزش دنیا را دارد، طلای المپیک را به کسی می‌دهند که شش‌دانگ باشد،  طلای المپیک را به کسی مثل حسن یزدانی می‌دهند که دربازی‌های ۲۰۱۶ مدال طلا را کسب کند و کشتی گیران را به لحاظ ارزیابی شش‌دانگ بودن باید در قالب امثال حسن یزدانی و هادی ساعی و خیلی دیگر از قهرمانان مدال‌آور المپیک کشور بگذاریم.

دبیر به دیگر اوزان حاضر در المپیک اشاره کرد و افزود: در وزن 77 کیلوگرم کاویانی‌نژاد در پاریس حضور خواهد داشت این وزن سنگین‌ترین وزن دنیا در گوشی فرنگی است و کار برای کسب مدال سخت است در وزن 97 کیلوگرم نیز هادی ساروی رقبای جدی از ارمنستان و کوبا دارد و تلاش می‌کند که در این میدان مدال‌آور باشد.

کاروان کشتی ایران، با 11 کشتی‌گیر در رشته‌های آزاد و فرنگی قدم به دایره طلایی مسابقات المپیک پاریس خواهد گذاشت. فرنگی‌کاران ایران هم برای درو کردن مدال در این رقابت‌ها کمر همت را بسته‌اند. 6 فرنگی‌کار در جمع 11گوش شکسته تیم‌های کشتی ایران، این رویداد مهم ورزش جهان را در پاریس تجربه خواهند کرد.

مهدی محسن نژاد کشتی‌گیر خوزستانی ملی پوش ایران در وزن 60 کیلوگرم، مدال‌های نقره و برنز قاره کهن را در کارنامه دارد و این میدان یک تجربه بزرگ برای این کشتی گیر جوان است.

حسن رنگرز مرد طلایی تاریخ کشتی فرنگی ایران در مسابقات جهانی 2001، در ۶۷ کیلوگرم سعید اسماعیلی، امین کاویانی‌نژاد در وزن۷۷ کیلوگرم، در ۸۷ کیلوگرم علیرضا مهمدی،۹۷ کیلوگرم هادی ساروی و در وزن فوق سنگین۱۳۰ کیلوگرم امین میرزازاده را برای یورش به دایره طلایی بازی‌های المپیک پاریس به خط کرد.

رحمان عموزاد آزادکار جوان تیم ملی در المپیک پاریس، کنار یونس امامی در وزن۷۴ کیلوگرم، حسن یزدانی۸۶ کیلوگرم،  امیرعلی آذرپیرا و امیر حسین زارع به ترتیب در اوزان۹۷ و ۱۲۵ کیلوگرم، بر  روی دایره طلایی المپیک پاریس با رقبا سرشاخ خواهند شد.

خبر تکمیل می‌شود...

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار