افزایش ۴۵ درصدی نرخ سرویس مدارس تهران

تهران (پانا) - اعضای شورای شهر تهران در بررسی لایحه تعیین نرخ کرایه و بهای خدمات سرویس مدارس شهر تهران برای سال جاری، افزایش نرخ ۴۵ درصدی را به تصویب رساندند.

کد مطلب: ۱۴۸۹۷۲۵
لینک کوتاه کپی شد
افزایش ۴۵ درصدی نرخ سرویس مدارس تهران

اعضای شورای شهر تهران در دویست و پنجاه و یکمین جلسه شورا بررسی لایحه تعیین نرخ کرایه و بهای خدمات سرویس مدارس شهر تهران را در دستور کار خود داشتند که در همین راستا سید جعفر تشکری هاشمی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا گفت: بر اساس این لایحه مبلغی که پیش بینی می شود در آیتم های ورودی دانش آموز، پیمایش به صورت بخش بندی شده و هر پنج کیلومتر در نظر گرفته شده است. همچنین با توجه به اینکه کرایه ورودی ۴۲ هزار و ۵۰۰ تومان و به ازای هر کیلومتر چهار هزار و ۳۰۰ تومان در نظر گرفته شده و دانش آموزان مدارس ابتدایی به مراقبت بیشتری نیاز دارند، مبالغ جانبی افزایش یافته است.

وی افزود: برای خودروهای برقی تا سقف ۸۰ درصد به شرط خدمات ویژه، نرخ افزایش خواهد یافت و در صورت نداشتن خدمات ویژه، تا ۵۰ درصد قابل افزایش خواهد بود. در خودروهای سواری حداکثر پنج نفر در نظر گرفته شده است. برای مینی بوس‌ها ۵۰ درصد افزایش پیش بینی شده و سرویس دانش آموزان استثنایی رایگان است. سازمان تاکسیرانی وظیفه نظارت بر سرویس‌ها را با استفاده از ظرفیت شرکت‌های خصوصی بر عهده دارد. ضریب آرم ترافیک ۳۰ درصد است و در واقع ۷۰ درصد تخفیف در این بخش پیش بینی شده است.

تشکری هاشمی ادامه داد: ۴۵ درصد افزایش برای رانندگان تاکسی در نظر گرفته شده است. همچنین اجازه داده شده تا در مسیرهای پرترافیک ۲۵ درصد افزایش دیگر نیز اعمال شود.

در ادامه این جلسه شادی مالکی مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری تهران گفت: ۱۲۰ شرکت اعلام آمادگی کرده و ۲۲ هزار دانش آموز برای سرویس ثبت نام کرده اند. سال قبل حداقل نرخ کرایه هشت هزار و ۵۰۰ تومان بود که با رقم بسیار بالاتری خدمات رسانی صورت می گرفت. پارسال سرویس مدارس با شکست رو به رو شد و رانندگان در روز اول خدمات رسانی نکردند و نارضایتی به دنبال داشت.

وی افزود: پارسال این لایحه دیر ابلاغ شد اما امسال زود هنگام ابلاغ می شود و فرصت برای بررسی باقی مانده است. در لایحه نرخ کرایه ۱۵ درصد ضریب برای شیب مسیر پیش بینی شده بود. ۲۵ درصد افزایش برای ساعات اوج ترافیک نیز باید در نظر گرفته شود. ضمن اینکه ساعات اوج ترافیک و شیب مسیر در سامانه سپند ثبت خواهد شد و مشکلی وجود ندارد.

مالکی با بیان اینکه ۱۷۵ هزار دانش آموز سرویس مدرسه‌ای داریم که باید برنامه ریزی دقیقی برای آن انجام شود، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه افزایش ترافیک را در سال تحصیلی شاهد خواهیم بود، باید برنامه ریزی های دقیقی صورت بگیرد.

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز گفت: باید در رسانه‌ها موضوع ورود اسنپ ها به سرویس دانش آموزی اعلام شود تا سر مردم کلاه نرود. همچنین در عمل و اجرا برای استفاده از خودروهای برقی دانش آموزان مشکل ایجاد خواهد شد.

وی افزود: همه نقاط تهران ترافیک دارد و اوج ترافیک در زمان بازگشایی و تعطیلی مدارس است. اگر قرار است ۴۵ درصد افزایش نرخ داشته باشیم، اوج ترافیک را نیز باید در نظر بگیریم. در غیر این صورت ۲۵ درصد را که برای ترافیک پیش بینی کرده بودیم، کاهش دهیم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: در مواردی که شیب ندارد، افزایش نرخ ۳۵ یا ۴۰ درصد باشد. چراکه در این صورت نارضایتی برای شهروندان ایجاد نخواهد شد. در مورد اسنپ هم باید از امروز فکر کرد که اگر قرار باشد وارد شوند فکری به حال آنها شود و اگر قرار نیست بیایند، ورود آنها به سرویس مدارس ممنوع شود.

در ادامه بار دیگر شادی مالکی مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری تهران گفت: در مردادماه فاز آزمایشی سامانه آنلاین آغاز به کار خواهد کرد. با توجه به اینکه در مصوبه نرخ کرایه، ۱۵ درصد ضریب شیب را داریم تقاضا می کنیم در نرخ سرویس مدارس نیز لحاظ شود. حداکثر رقم نرخ سرویس مدارس در بررسی ها به ۱۹ میلیون تومان رسید و اگر ضرایب اضافه نشود در مهرماه با مشکل آمادگی رانندگان تاکسی مواجه خواهیم شد.

اعضای شورای شهر تهران نهایتا پس از بحث و بررسی لایحه تعیین نرخ کرایه و بهای خدمات سرویس مدارس شهر تهران برای سال جاری، با حداکثر آرا با افزایش ۴۵ درصدی نرخ سرویس مدارس موافقت کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار