یادواره شهید مالامیری در دبیرستان شهدای فرهنگی قم برگزار شد

قم (پانا) - یادواره شهید«مالامیری« از شهدای مدافع حرم، در آستانه میلاد حضرت زینب(س) به همت دانش‌آموزان بسیجی مدرسه شهدای فرهنگی پردیسان قم برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۳۷۸۴۹
لینک کوتاه کپی شد
یادواره شهید مالامیری در دبیرستان شهدای فرهنگی قم برگزار شد

یادواره شهید حجت الاسلام محمدمهدی مالامیری، نخستین طلبه شهید مدافع حرم، به همت حوزه ۵ بسیج دانش آموزی و دانش آموزان مدرسه شهدای فرهنگی پردیسان قم در سالن اجتماعات دانشگاه ادیان و مذاهب برگزار شد.

در این مراسم، حجت الاسلام حسین جوشقانیان، مدیر موسسه روایت سیره شهدا، با تبریک فرارسیدن میلاد حضرت زینب(س) و اشاره به آیاتی از قرآن کریم، منزلت و جایگاه شهدای والامقام را عالی و رفیع خواند.

همچنین حجت‌الاسلام احمد مالامیری کجوری، پدر شهید نیز جریاناتی از شهادت، مفقودیت و سپس احراز هویت و تشییع این شهید عزیز بازگو کرد.

در مراسم فوق، علاوه بر مسئولان، معلمان و دانش آموزان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید ابوالحسن نواب رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب، نرجس نیازمند، عضو شورای اسلامی شهر، روح الله امین جراحی، مسئول بسیج دانش آموزی ناحیه امام حسن مجتبی(ع)، مسئول اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان قم و تعدادی از اساتید حوزه و دانشگاه حضور داشتند.

همچنین مجید نجفی زاده مربی کشوری تشکیلات پیشتازان سازمان دانش آموزی قم، مجری مراسم یادواره شهدا بود.

شهید مالامیری متولد 26 خرداد ماه سال 1364 در مازندران بود؛ وی دروس حوزوی را از مدرسه علمیه فاطمی آغاز کرد و پس از اتمام تحصیل به تدریس در حوزه علمیه پرداخت؛ وی مسلط به زبان عربی و انگلیسی بود و پایان‌نامه ارشد خود را به زبان عربی نوشت و زمان دفاع از پایان‌نامه دکترایش بود که به سوریه رفت.

شهید مالامیری روز ۳۱ فروردین ۱۳۹۴، مصادف با اول ماه رجب، میلاد امام محمد باقر(ع) همراه با جمعی از مجاهدان افغانستانی لشکر فاطمیون در منطقه بصری الحریر استان درعای سوریه به شهادت رسید و مفقودالاثر شد.

پیکر این شهید والامقام پس از 6 سال کشف و با انجام آزمایش های مربوطه شناسایی و بیستم مرداد سال جاری در قم تشییع شد؛ از این شهید والامقام دو فرزند دختر به نام‌های فاطمه و بشری به یادگار مانده است.

تهیه خبر: محمدمهدی قصوری درگاهی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار