نوجوان هیاتی در گفت‌وگو با پانا:

افتخار می‌کنم که یتیمان امام حسین‌(ع) را با پذیرایی از سوگواران، خرسند کنم

فومن (پانا) - نوجوان هیاتی گفت: افتخار می‌کنم که قدمی در راه امام مظلوم برمی‌دارم و یتیمان امام حسین‌ را با پذیرایی از سوگواران، خزسند کنم.

کد مطلب: ۱۴۸۸۴۱۱
لینک کوتاه کپی شد
افتخار می‌کنم که یتیمان امام حسین‌(ع) را با پذیرایی از سوگواران، خرسند کنم

مراسمی از قبیل خلیک‌زنی، تعزیه‌خوانی، دسته‌های زنجیرزنی، مجمع بر سر و سینه‌زنی در ایام محرم در شهرستان فومن برگزار می‌شود. همچنین موکب‌هایی در گوشه‌گوشه شهرستان دیده می‌شود و مردان و زنان و حتی کودکان در میان این تکایا و موکب‌های سیدالشهدا(ع) دیده می‌شوند و هرکس به نحوی در هیئات مذهبی و دسته‌های زنجیرزنی، مشغول پذیرایی می‌شود.

ایام محرم در مساجد و روضه‌خوانی، چای نذری دادن یک سنت قدیمی وخوردن آن برای عاشقان آن حضرت تبرک است و هر فردی برای گشایش حاجات و برآورده شدن نذورات چای، قند، حلوا، خرما و... به هیأت‌ها تقدیم می‌کند.

در مراسم عزاداری سیدالشهدا(ع) با بچه‌های هیأتی در چایخانه آشنا شدم. با اجازه هیات امنای مسجد، من هم وارد چایخانه برای پذیرایی حاضرشدم. حس و حال نوجوانان را دیدم و سراغ یکی از نوجوانان که مشغول آماده‌سازی شربت بود، رفتم.

گرچه نامش یگانه بود اما خودش را خادم امام حسین(ع) می‌دانست و با جان و دل، مایه می‌گذاشت و می‌گفت: «چند سال است که خادم افتخاری امام حسین(ع) هستم.» 

این نوجوان هیأتی، حس و حال خود را اینگونه بیان کرد: «عاشق حضرت رقیه(س) هستم و وقتی روضه حضرت سکینه و حضرت رقیه_س( را می‌شنوم از خودم خجالت می‌کشم که چرا نتوانم در مجلس امام حسین‌(ع) کاری نکنم. خیلی افتخار می‌کنم که می‌توانم قدمی در راه امام مظلوم بردارم و یتیمان آن حضرت را با پذیرایی مجلس سوگواری خوشحال کنم.»

خبرنگار : دانش‌آموز: نازنین‌فاطمه پورقنبر

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار