معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش کهریزک:

تاسوعا و عاشورای حسینی، نمادی از آزادی‌خواهی جریان الهی است

کهریزک (پانا) - معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش کهریزک با اشاره به عظمت روز تاسوعا و عاشورا این روزها را نماد آزادی‌خواهی جریان الهی دانست.

کد مطلب: ۱۴۸۸۳۶۹
لینک کوتاه کپی شد

حسین جعفریان در گفت‌وگو با پانا ضمن تسلیت‌ ایام شهادت‌ حضرت ابا‌عبدلله‌ الحسین‌(ع) و یاران باوفایش گفت: «ماه محرم، ماه به شهادت رسیدن امام حسین(ع) به همراه یاران باوفای ایشان است و به‌ویژه روز دهم این ماه که به روز عاشورا معروف است، نماد آزادی‌خواهی و مبارزه با ظلم و طاغوت است.»

جعفریان، عاشورا را نمادی برای زنده نگه داشتن مکتب الهی برشمرد و افزود: «برای مسلمانان به خصوص شیعیان، عاشورا نمادی برای زنده نگه داشتن مکتب الهی و دین حق است. مردم از سال ۶۱ هجری تا امروز سعی کرده‌اند خاطر شهدای کربلا را با عزاداری و آیین خاص خود در جامعه زنده نگه دارند.»

وی افزود: «2 روز تاسوعا و عاشورا، نمادی از آزادی‌خواهی جریان خدایی و الهی است که در بین مردم جایگاه بزرگی دارد‌. مردم در ایام محرم در حسینیه‌ها و مساجد به زنده نگه داشتن یاد امام حسین(ع) و یاران باوفایش می‌پردازند و با برپایی سوگواری، عزاداری، سینه‌زنی و سخنرانی‌ها در این مدت به‌ویژه در روز عاشورا با تمام توان برای اباعبدالله عزاداری می‌کنند.»

معاون پرورشی و تربیت‌بدنی اداره آموزش و پرورش کهریزک تصریح کرد: «مردم در  روز عاشورا میثاق و عهد  خود با امام را تقویت می‌کنند. در سراسر دنیا در جوامع اسلامی و حتی جوامع  غیراسلامی، فطرت پاک که فطرت آزادی‌خواهان و دین حق است، عزاداری می‌کنند. در کشورهای اروپایی نیز مردم سعی‌می‌کنند که‌خودشان را با راه و جریان عاشورا و امام حسین(ع) همراه کنند و در ظاهر و علائم خودشان این رفتارها را بروز دهند.»

جعفریان‌ به حرکت عظیم مردم در ایام ماه محرم اشاره کرد و گفت: «این حرکت در دنیا روزبه‌روز تکرار می‌شود. ما واقعه اربعین را می‌بینیم چند سالی است که حرکت باشکوهی شده و سیل جمعیت عاشقان و محبان امام حسین(ع) به سمت مضجع نورانی حضرت، کشور عراق و کربلا در جریان است و مردم با تمام وجود به یک کار اجتماعی و جمعی رو می‌آورند. در  همان اربعین، هزاران اتفاق خوب و مبارک رخ می‌دهد که نشان از یک تمدن اصیل اسلامی و بسیار باشکوه است.»

وی تصریح کرد: «همچنین در روز عاشورا در کشورهای مسلمان از جمله ایران و کشورهای همسایه، مردم آنچه در توان دارند را هدیه در راه امام حسین(ع) می‌کنند. شور حسینی در کشورها، شهرها و روستاها حاکم می‌شود که روحیه دینداری و دین‌مداری را در جامعه ما زنده می‌کند و در واقع همیشه این یک تجدید قوایی است که هر ساله در محرم و در روز عاشورا  برای مردم ما اتفاق می‌افتد‌.»

خبرنگار : دانش‌آموز، ریحانه براتی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار