دانش‌آموز مداح‌ اهل‌بیت(ع):

عشق و علاقه به اهل بیت(ع) مرا به مسیر مداحی هدایت کرد

کرج (پانا) - دانش‌آموز مداح اهل بیت(ع) گفت: فلسفه محرم آن‌قدر عمیق است که درک جرعه‌ای از آن کافی‌ است تا بهترین حس عاشقی آن هم عشق به امام‌حسین(ع) را با تمام وجود احساس کنی؛ بنابراین عشق‌ و علاقه به اهل بیت(ع) مرا به این مسیر هدایت کرد.

کد مطلب: ۱۴۸۸۴۶۰
لینک کوتاه کپی شد

محرم، غمگین‌ترین ماه سال است و این روز‌ها بچه‌ها هم مانند بزرگ‌ترها با پوشیدن لباس‌های مشکی و حضور در مراسم عزاداری، عشق خود به امام‌حسین(ع) را بیان و شکوه یک حماسه، شور عزاداری و همدردی را در قلب‌های کوچک و پاکشان احساس می‌کنند.

محمدمرصاد ابراهیمی، دانش‌آموز ۱۶ ساله فردیسی در گفت‌وگو با پانا با اشاره به نحوه شروع مداحی خود عنوان کرد: «با توجه به علاقه بسیارِ خانواده‌ام به قرآن و مجالس آقا اباعبدالله‌الحسین(ع)، آشنایی من هم با قرآن و مداحی از خانه آغاز شد و عشق، علاقه و استعداد خودم در کنار ارادت خانواده‌ام، مرا به این مسیر هدایت کرد.»

وی افزود: «نخستین بار ۵ ساله بودم که مداحی را از مسجد محله شروع کردم. آن موقع حتی خواندن هم بلد نبودم و مداحی‌ها را به کمک پدر و پدربزرگم حفظ می‌کردم و در هنگام مداحی، کاغذ به دست می‌گرفتم که انگار در حال خواندن آن هستم. البته  بار اول نتوانستم نوحه‌خوانی را به‌درستی انجام دهم اما انگیزه‌ام را از دست ندادم و اواخر همان محرم، مداحی دیگری را تمرین و با موفقیت اجرا کردم.»

ابراهیمی اضافه کرد: «فلسفه محرم آن‌قدر عمیق است که درک جرعه‌ای از آن کافی‌ است تا بهترین حس عاشقی آن هم عشق به امام حسین(ع) را با تمام وجود احساس کنی. شروع مداحی‌هایم همیشه در وصف آقا صاحب‌الزمان(عج) و دعا برای فرج ایشان است و تلاش می‌کنم حقیقت زندگی ائمه اطهار(ع) در مداحی‌ام لحاظ شود تا مخاطبم آشنایی بیشتری با زندگی‌اش پیدا کند. عشق به امام حسین(ع) از کودکی در دل همه ما وجود داشته و عظمت قیام کربلا شوری عجیب در وجودمان به جا گذاشته است و من این شور را در مداحی به مخاطبم القا می‌کنم. در مداحی با غم اهل بیت(ع) غمگین و با شادی آن‌ها شاد شده و این غم و شادی را با مخاطبم تقسیم کرده‌ام.»

وی با اشاره به افتخاراتش در نوکری دستگاه امام حسین(ع) گفت: «الحمدالله از سال ۹۶  توانستم در خدمت استاد عزیزم باشم و حفظ زیارت جامعه کبیره را شروع کنم و در سال ۹۷ آن را به پایان برسانم و در همان سال هم گواهی مداحی را کسب کردم و بعد از آن ۳ سال موذن و قاری مصلای شهرستان فردیس بودم. در مسابقه اذان توانستم مقام سوم استان و در مسابقه مداحی، مقام اول استان البرز را کسب کنم و در همین مدت، گواهی پایان دوره قرائت قرآن را هم از آنِ خود کنم.»

دانش‌آموز مداح اهل بیت(ع) تصریح کرد: «بنده از محضر اساتید بزرگی فیض برده‌ام ولی ترجیح می‌دهم از استاد بی‌بدیل خود نام ببرم، استادی که یکی از افتخارات عالم تشیع است و ایشان کسی نیست جز استاد «حاج زین‌الدین غلام» که الگوی بنده در این مسیر به شمار می‌رود.»

وی افزود: «بنده از ایشان شیوه‌های مهم مداحی را فرا گرفته‌ام. من از کودکی در خدمت استاد بودم و سجایای اخلاقی و خاطراتی که با استاد داشتم را در این فرصت کوتاه نمی‌شود بیان کرد ولی 2 خصیصه‌ وی به عقیده من باید برای تمام ستایشگران، الگو باشد. یکی اینکه مخالف سرسخت غیبت کردن بود دوم از کِبر و غرور در ایشان اصلاً خبری نبود.»

این دانش‌آموز مداح خاطرنشان کرد: «بزرگ‌ترین اندوخته من در عالم مداحی از این فرمایش حضرت سیدالشهدا(ع) است که می‌فرمایند: «ان لم یکن لکم دین فکنتم لا تخافون یوم المعاد فکونوا احراراً فی دنیاکم»

وی به همسن‌وسالان خود توصیه کرد: «علاقه‌های خود را دنبال کنید و تا پای جان به آن‌ها پایبند باشید. هیچ وقت ناامید نشوید و همیشه به آینده خوش‌بین باشید، آینده مورد علاقه خود را هر شب تصور کنید و در ذهن‌تان به دور و اهداف خود دیوار بکشید. زیرا این اهداف منحصر به شخص شما است و از همه مهم‌تر به خدا توکل کنید و از امام حسین(ع) و حضرت زینب(س) یاری بطلبید.»

ابراهیمی گفت: «برای تمام جوانان و نوجوانان سرزمینم آرزو می‌کنم که همیشه پای دستگاه و مکتب امام حسین(ع) باشند و زیر این تکیه به مقصودشان برسند؛ زیرا نوکری این آقا چیزی به جز آرامش و رسیدن به خواسته ندارد.»

دانش‌آموزخبرنگار: ابوالفضل جانی پور

حجم فایل ویدیویی : ۳۳.۰۶M مدت زمان فایل ویدیویی : ۰۰:۰۲:۳۵ دانلود فایل

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار