برگزاری عزاداری سید و سالار شهیدان، اباعبدالله الحسین(ع) در شهر زیارت

شیروان (پانا) - عزاداری سید و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین(ع) با حضور خیل عظیمی از عزاداران با دسته‌روی و شبیه‌خوانی در شهر زیارت برگزار شد.

کد مطلب: ۱۴۸۸۳۹۱
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری عزاداری سید و سالار شهیدان، اباعبدالله الحسین(ع) در شهر زیارت

در ماه محرم، بیرق عزای امام حسین(ع) در گوشه‌ و کنار کشور برافراشته می‌شود و مردم مناطق مختلف طبق رسم خود به سوگ سالار شهیدان می‌نشینند. عزاداری در شهر زیارت با دسته‌روی مردم از مساجد از جمله اهالی مسجد امام علی(ع)، مسجد قائم(عج)، مسجد امام حسن مجتبی(ع)، مسجد جامع و مسجد امام رضا(ع) برگزار شد.

این دسته‌روی‌ها از مساجد آغاز و به محل آستان مقدس امامزاده حمزه‌الرضا(ع) ختم و تجمع صورت می‌گیرد و مداحان به نوبت در محل اجرا به ذکر مصیبت و نوحه‌خوانی می‌پردازند. در روز عاشورا، شبیه‌خوانی هم از اهالی هیات مسجد جامع در زمینی بیابان‌مانند برگزار شد. توزیع شربت و غذاهای نذری از جمله کارهایی بود که عزاداران حسینی انجام می‌دادند.

در شبیه‌خوانی شهر زیارت، صحرای کربلا و اتفاقات ناگوار ظهر عاشورا به‌صورت نمادین برای مردم نمایش داده می‌شود و در پایان شبیه‌خوانی، مراسم خیمه‌سوزی و رجزخوانی برگزار می‌شود.

ایستگاه صلواتی شربت هم گوشه‌ای از مراسم عزاداری روز عاشورا بود که توسط شورا و شهرداری شهر زیارت و ایستگاه دیگر توسط جوانان شهر زیارت برگزار برگزار شد.

خبرنگار : نرگس اشرفی زیارتی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار