ابوالفضل بمانی*

سه‌شنبه عاشورایی مسجد مقدس جمکران

قم (پانا) - مسجد جمکران را بیشتر با سه‌شنبه‌های مهدوی می‌شناسند اما در سه‌شنبه این هفته، حال‌وهوای عاشورایی به خود گرفت.

کد مطلب: ۱۴۸۸۴۵۲
لینک کوتاه کپی شد
سه‌شنبه عاشورایی مسجد مقدس جمکران

سه‌شنبه، روز عاشورا بود و به‌حق آنچه که در حدیث نبوی(ص) آمده که «ان لقتل الحسین حراره فی قلوب المومنین، لاتبرد ابدا» در این روز در تمام عالم و وجود انسان‌های آزاده و بیدار، متجلی شد.

قیام سیدالشهدا(ع) خون تازه‌ای در رگ‌های امت اسلام جاری کرد. زیرا تنها با شهادت سبط نبی مکرم اسلام بود که دین به مجرا و مسیر الهی خود بازگشت. شهادتی توام با انواع حماسه و پیام تا ابدیت تاریخ؛ شهادتی توام با مظلومیت، اسارت، حق‌طلبی و ایستادگی در برابر ظلم و استکبار یزیدیان زمان؛

امروز این پیام سرخ عاشورا است که درس‌آموز رهروان این مکتب در جبهه مقاومت شده و استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی را غرش توفنده عملیات‌هایی چون «وعده صادق» به لرزه افکنده است. مکتبی که از انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت تا قیام و انقلاب مهدی موعود(عج) با 2 بال عاشورا و مهدویت، پیش می‌رود و پیام انقلاب را تا بیخ گوش استکبار در گستره جهانی پیش می‌برد.

به تعبیر استاد شهید مرتضی مطهری، شمرِ آن زمان دیگر مُرده و باید شمر امروز را شناخت که هر روز ده‌ها زن و کودک را وحشیانه در غزه به خاک و خون می‌کِشد.

قیام خونین عاشورا الهام‌بخش جوانان رشید به‌خصوص شهدای دانش‌آموزی است که با تبعیت از امام و رهبر خویش همچون یاران باوفای سیدالشهدا(ع) پا به عرصه میدان نبرد گذاشتند و در راه دفاع از آرمان‌ها جان خویش را تقدیم کردند و این جان‌نثاری تا قیام و انقلاب حضرت ولی عصر(عج) استمرار خواهد داشت.

اعجاز عشق به امام حسین(ع) و یارانش در روز عاشورا و عرصه کربلا همه سنین را با همه امکانات و استعدادها به میدان می‌آورد که سرتاسر دنیا تجلی آن را در پیاده‌روی میلیونی اربعین شاهد است. به‌خصوص نقش‌آفرینی تحسین‌برانگیز نوجوانان در برپایی ایستگاه‌های صلواتی، حضور در مجالس عزاداری و سینه‌زنی و نیز همراهی با خانواده در پیاده‌روی عاشورایی به سمت مسجد مقدس جمکران تحسین‌برانگیز بود.

پیاده‌روی عاشقان و منتظران مهدوی در روزهای سه‌شنبه مسیر جمکران در روز عاشورا حال‌وهوای عاشورایی به خود گرفت. عاشقانی که علی‌رغم گرمای سوزان روز سه‌شنبه قم، مسیر بلوار پیامبر اعظم(ص) تا مسجد جمکران را در عصر عاشورا طی کردند و عهد دیرین با مولا و امام زمان(عج) خویش را در سه‌شنبه‌ای که به نام عاشورا رقم خورده است، تجدید کردند.

به‌خصوص در شام غریبان شهدای کربلا، حضور در مسجد مقدس جمکران و تسلیت به صاحب عزای واقعی این روز، فرصتی بسیار مغتنم بود.

*مسئول پانا استا قم

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار