معاون سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد:

لزوم توجه ارکان وزارت آموزش و پرورش به محیط زیست

تهران (پانا) - معاون آموزش‌ و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر لزوم توجه ارکان وزارت آموزش و پرورش به مقوله محیط زیست گفت: موضوع محیط زیست در نظام آموزشی ما حوزه‌ای فرعی قلمداد می‌شود و در متون درسی کمتر به آن پرداخته شده است.

کد مطلب: ۱۴۸۸۴۲۶
لینک کوتاه کپی شد
لزوم توجه ارکان وزارت آموزش و پرورش به محیط زیست

نورالله مرادی در جمع نمایندگان سازمان‌های مردم‌‌نهاد خوزستان در اهواز با اشاره به اهمیت حضور فعال سازمان محیط زیست در  اربعین حسینی گفت: برنامه سازمان حفاظت محیط زیست بر این است که در همه موکب‌ها کارشناس محیط زیست وجود داشته باشد.

وی با تاکید بر نقش و جایگاه ویژه‌ تشکل‌ها در رفع بحران‌های زیست‌محیطی افزود: تشکل‌ها در دولت مردمی، نقش زینتی نداشتند و نقش جدی در بسیاری از مسائل محیط زیست ایفا کردند.

مرادی با اشاره به نقش مهم سمن‌ها در بازتولید فرهنگ بومی حفاظت از محیط زیست گفت: در دولت شهید رئیسی، جایگاه و نقش سمن‌ها در بسیاری از تصمیم‌گیری‌ها متجلی شد.

معاون سازمان حفاظت محیط زیست، جلوگیری از پروژه مخرب پتروشیمی میانکاله را یکی از نمونه‌های موفق ورود تشکل‌های محیط زیستی عنوان کرد و گفت: تشکل‌های زیست‌محیطی، بال‌های محیط زیست هستند که در مشکلات، پای کار آمدند تا معضلات این بخش برطرف شود.

وی با تاکید بر لزوم توجه ارکان وزارت آموزش و پرورش به مقوله محیط زیست گفت: موضوع محیط زیست در نظام آموزشی ما حوزه‌ای فرعی قلمداد می‌شود و در متون درسی کمتر به آن پرداخته شده است.

مرادی ادامه داد: در سال‌های اخیر کتاب «انسان و محیط زیست» در پایه یازدهم گنجانده شد اما در این پایه، شخصیت دانش‌آموز شکل گرفته و اثرگذاری کمتر است.

وی نبود دبیر تخصصی برای محیط زیست در آموزش پرورش را از دیگر چالش‌های آموزشی این حوزه عنوان کرد.

معاون سازمان حفاظت محیط زیست همچنین به انعقاد تفاهمنامه میان وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور در راستای آموزش و فرهنگ‌سازی محیط زیست اشاره کرد و از مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان خواست نظیر این تفاهم‌نامه را در استان منعقد کند.

وی با اشاره به اهمیت و نقش رسانه‌ها در پیگیری مسایل محیط زیستی گفت: در سال‌های اخیر رویکرد حوزه اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی و فرهنگ‌سازی در زمینه محیط زیست تغییر چشمگیری داشته است.

مرادی از مدیرکل محیط زیست خوزستان خواست نسبت به برگزاری دوره‌های محیط زیست و رسانه و محیط زیست و روزنامه‌نگاری برای اهالی رسانه خوزستان اقدام‌ کند. زیرا اثرگذاری قلم و کلمه بسیار بالاتر از برخی اقدامات است.

داود میرشکار، مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان نیز در این نشت، گزارشی از برنامه‌ها و کارهای مشترکی که اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان با سازمان‌های مردم‌نهاد زیست‌محیطی در استان انجام داده است، ارائه کرد.

همچنین نمایندگان سازمان‌های مردم‌نهاد زیست‌محیطی نیز خواسته‌ها و مشکلات زیست‌محیطی حوزه فعالیت خود را بیان کردند و خواستار پیگیری سازمان حفاظت محیط زیست برای حل مشکلات زیست‌محیطی استان شدند. 

منبع : ایسنا

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار