به رهبری کیوان میرهادی؛

کامه راتا در تالار رودکی اجرا می کند

تهران (پانا) - چهار کنسرتو گیتار کامه راتا به رهبری کیوان میر هادی در تالار رودکی به روی صحنه می رود.

کد مطلب: ۸۳۹۴۷۶
لینک کوتاه کپی شد
کامه راتا در تالار رودکی اجرا می کند

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل بنیاد رودکی، چهار کنسرتو گیتار کامه راتا به رهبری کیوان میر هادی 10 مرداد ماه ساعت 21 در تالار رودکی اجرا می شود .

در این کنسرت آثاری از؛ آنتونیو ویوالدی - سیمونه اینارللی - آنتون گارسیا آبریل - خواکین رودریگو نواخته می شود.
کنسرتو لفظی باستانی و اصلا به معنای مقابله و تعقیب و گریز یک نوازنده در برابر ارکستر است و در میانه همهمه سوال و جواب ها و تنش های این دو ، آهنگی مطلوب با فرمی بدیع شکل می گیرد. دیالوگ یاد شده چه مربوط به سده هجدهم اروپا و بافت مینیاتوری و غنی و بدون گزافه گویی ایتالیا (در کنسرتو ر ماژور ویوالدی) باشد یا نگاه نئو کلاسیکی کند به رقص های دربار اسپانیای رنسانس و مجموعه بی بدیل گاسپار سانز( تقریبا همدوره نگارگری های مکتب مغول- تبریز اول - فانتزی جنتلمن رودریگو ) یا با تکنیک های" نت به مثابه نور و افکت" قرن"بیست - بیست و یک" آمیخته باشد و قصه ای مه آلود و کوتاه از آوارگی پشت مرزها بگوید ( داستان مرز- سیمونه اینارللی) یا اصلا برود سراغ سواحل نیلگون مدیترانه و گرما و حرارت و رطوبت اسپانیا و یادی پست مدرن کند از معماری سبک مودِهار مراکشی اواخر " آرس نُوا" این کشور(کنسرتو گارسیا آبریل) ، هدفی جز خلق لحظاتی دلپذیر از موسیقی نداشته و در شکل عموما سه قسمتی و نه چندان طولانی ،بافتی ظریف و بی ادعا را بنام "کنسرتو" شکل می دهند.

سولیست های این اجرا ؛ شاهین قلی زاده - شایان قضاوی - حسین مصدق - کیوان میرهادی هستند . که همگی دارای تحصیلات آکادمیک موسیقی بوده و اجراهای متعددی داشته اند.

کیوان میرهادی - ۱۳۳۸ تهران
نوازنده گیتار و رهبر ارکستر کامراتا و دبیر مسابقات کشوری گیتار و ویولون تهران است.موسیقی را از سن ۹ سالگی آغاز کرد و از سال ۱۳۵۹، گیتار کلاسیک را در محضر دکتر سیمون آیوازیان فرا گرفت. او بعد از گذراندن دوره‌های تخصصی درس‌های تئوری موسیقی، آهنگسازی و رهبری ارکستر را به صورت خودآموخته از سال ۱۳۶۹ شروع کرد.
میرهادی در دانشگاه‌های مختلف مانند دانشگاه تهران، دانشگاه آزاد، دانشگاه علمی-کاربردی و هنرستان موسیقی به تدریس اشتغال داشته و دارد. وی در زمینه تالیفات موسیقی یک کوارتت زهی، رکوئیم، مجموعه فولکلورهای ایران تنظیم برای کر و ارکستر زهی، ۳ فولکلور برای ارکستر، مجموعه قطعات تریو و کوارتت برای گیتار کلاسیک را نوشته‌است.
ارکستر فعلی تحت رهبری میرهادی بنام "کامه راتا" است که از سال ۱۳۸۱ مشغول فعالیت در زمینه موسیقی کلاسیک و موسیقی معاصر است.

حسین مصدق - ١٣۶۵ گرگان
فراگیری گیتار را از سال ٨٢ با سبک فلامنکو نزد سام عربعلی آغاز کرد و دوره گیتار کلاسیک را نزد شاهرخ رحیمی گذراند.مصدق اجراهای متعددی با تریو گیتار گرگان به همراه سام عربعلی و شاهرخ رحیمی در شهرهای بابل،گنبد،گرگان و اصفهان داشته است. کسب رتبه سوم کشوری در دهمین جشنواره ملی موسیقی جوان(شهریور ٩۵) و راه یابی به مرحله نیمه نهایی فستیوال بین المللی استانبول در فروردین 97از دستاوردهای او است.


شاهین قلی زاده - 1368 ارومیه
فارغ التحصیل هنرستان عالی موسیقی است و از مستر کلاس های نیکیتا کوشکین، اولِگ بویکو، لیلی افشار، دوراناکو و پدرو ایسکردو بهره برده است. قلی زاده از سال 83 اجراهایی متعدد با ارکسترها و آنسامبل های مختلف سمفونیک و گیتار مخصوصا ارکستر زمان داشته و در اولین دوره جشنواره ملی جوان ایران در سال 89 موفق به کسب مقام اول شده است و در حال حاضربه تدریس گیتار کلاسیک اشتغال دارد.


شایان قضاوی - 1368 اصفهان
گیتار و دروس تئوریک موسیقی را نزد کیوان میرهادی شروع نمود سپس در آکادمی و Anrea dieci و آکادمی موریس راول نزد پروفسورMilan Rigondi وMilan centro
Bruno Giufreddi از مستر کلاس های نیکلا جاپلی، موفق به اخذ دیپلم گردید. او در سال های 2012 تا 2018 افشار، کوشکین ، دزیدریو و دیلا بهره برده است. قضاوی برنده اول مسابقه جوان 1388 و برنده اول مسابقه کشوری گیتار کلاسیک 1391 است و کنسرت هایی متعدد در ایران و ایتالیا برگزار نموده است.

چهارکنسرتو گیتار کامه راتا 10 مرداد در تالار رودکی به روی صحنه می رود . علاقه مندان جهت تهیه بلیت می توانند به سایت ایران کنسرت مراجعه کنند .


ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار