وزیر امور اقتصادی و دارایی مطرح کرد؛

گام‌های نخست نقطه عطف ارزشمند برای تسهیل تامین مالی تولید برداشته شد

تهران (پانا) - وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به افتتاح مرکز تسهیل تامین مالی تولید وزارت اقتصاد گفت با ایجاد این مرکز در گام‌های نخست یک نقطه عطف ارزشمند قرار داریم.

کد مطلب: ۱۴۸۹۷۱۰
لینک کوتاه کپی شد
گام‌های نخست نقطه عطف ارزشمند برای تسهیل تامین مالی تولید برداشته شد

سیداحسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی در مراسم رونمایی از سامانه تسهیلات اشتغال‌زایی کشور عنوان کرد:در گام‌های نخست یک نقطه عطف ارزشمند قرار داریم.قرص حقوقی این نهاد توسط مجلس انجام و اجرایی‌شدن آن در چند استان دیده شده و در ما‌ه‌های آینده نیز نتایج دیگری از این نهاد نوظهور را شاهد خواهیم بود.

وی افزود: مجلس تلاش و اهتمام ویژه‌ای در کمیسیون‌های مختلف انجام داد تا شاهد به ثمر نشستن تلاش‌های چند ساله باشیم.

خاندوزی خاطرنشان کرد: شورای تامین مالی در کنار بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه ضلع سوم مناسبی خواهد بود که به مباحث تامین مالی خواهد پرداخت.

خاندوزی بیان کرد: مدل جدید اعتبارسنجی کشور قابل پیاده‌سازی است و از حرف و لفظ برای مردم به امری ملموس بدل شده است. همچنین با مشوق‌های مالیاتی افزایش سرمایه شرکت‌های بورسی حاصل شده است.

مجید عشقی، مدیر عامل سازمان بورس نیز  در این مراسم گفت: تشکیل سرمایه یکی از چالش‌های مهم تولید در کشور است. احکامی در گذشته در قوانین بودجه پیگیری می‌شد و نمایندگان نیز در پاره‌ای موارد از آن حمایت می‌کردند اما اکنون قانونی با عنوان تامین مالی به این منظور مصوب شده است.

وی افزود: تلاش شده تا مقدمات اجرای قانون فراهم شود و افزایش سرمایه شرکت‌ها تسریع شود.

مدیرعامل سازمان بورس تصریح کرد: امکان انتشار اوراق با عرضه خصوصی تاکنون راه‌اندازی نشده بود اما به‌زودی امکان انتشار اوراق با عرضه خصوصی در اوراق کوچک و کوتاه مدت فراهم خواهد شد.

عشقی عنوان کرد: حق‌تقدم‌های ۳۰ روزه نیز به ۱۵ روز کاهش یافته است.

مدیرعامل بورس گفت: سرمایه شرکت‌های بورسی با افزایش سرمایه به ۲ هزار شرکت افزایش یافت. در سازمان بورس هم با روش‌های مختلف به صدور مجوزها سرعت داده شود تا به بهبود تولید در کشور کمک شود.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته ۵۲ مجمع به‌صورت الکترونیکی برگزار شد اما امسال عمده مجامع به‌صورت الکترونیکی نیز برگزار شده است.

بر اساس این گزارش، مراسم رونمایی از سامانه جدید تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۲ و فرآیند جدید افزایش سرمایه شرکت‌های بورسی و همچنین امضای تفاهم‌نامه با وزارتخانه‌های نیرو و جهاد کشاورزی با موضوع تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۲، با حضور خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی در وزارت اقتصاد برگزار شد.

همچنین آیین افتتاح مرکز تسهیل مالی تولید وزارت امور اقتصادی و دارایی امروز در محل وزارت امور اقتصادی و دارایی برگزار و از این سامانه رونمایی شد.

ادامه دارد....

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار