رئیس بنیاد ملی نخبگان استان همدان بیان کرد:

نخبگان، در راس منابع انسانی

همدان (پانا) - رئیس بنیاد ملی نخبگان استان همدان در مراسم تجلیل و تقدیر از افراد نخبه استان در محل سازمان دانش‌آموزی، ضمن اشاره به وظایف بنیاد ملی نخبگان، آن‌ها را در راس منابع انسانی برشمرد.

کد مطلب: ۱۵۰۰۹۵۰
لینک کوتاه کپی شد
نخبگان، در راس منابع انسانی

موسی اعظمی گفت: بنیاد ملی نخبگان حدود بیست سال پیش با تدبیر مقام معظم رهبری ایجاد شد و در حال حاضر زیر نظر معاونت ریاست جمهوری اداره می‌شود. این بنیاد در همه استان‌ها شعبه دارد و شعبه استان همدان بیش از ۱۲ سال است که در حال فعالیت است.

وی افزود: نخبگی شرایط ویژه‌ای است که بسیاری از افراد دارای این شرایط هستند و بعضی از افراد باید تلاش کنند تا به نخبگی دست پیدا کنند. امروزه انواع نخبگان از جمله نخبگان تولید، نخبگان ورزشی، نخبگان فرهنگی و... در بنیاد ملی نخبگان شناسایی شدند.

اعظمی ادامه داد: از ماموریت‌های بنیاد ملی نخبگان استان همدان می‌توان به شناسایی نخبگان اشاره کرد که به آن 《نخبه گزینی》 می‌گویند. این بنیاد با مشارکت آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها نخبگان را شناسایی می‌کند. بعد از شناسایی نخبگان، این بنیاد به روش‌های گوناگون از آنان حمایت می‌کند. سپس تجلیل، تکریم و الگوسازی از نخبگان صورت می‌گیرد.

رئیس بنیاد ملی نخبگان استان همدان عنوان کرد: در آخر از ظرفیت و توانمندی آن‌ها به روش‌های گوناگون کمک گرفته می‌شود که می‌توان به حضور نخبگان به عنوان مشاورین، اعضای هیأت‌های اندیشه‌ور، هیأت‌های دانشجویی و دانش‌آموزی و استخدام‌ آنان در دستگاه‌های اجرایی اشاره کرد.

وی اظهار داشت: ما در گذشته برای توسعه، پیشرفت، رفع نیازها، اداره امور و رفاه به‌ دو منابع طبیعی و منابع انسانی نیاز داشتیم. در ۵۰ سال گذشته تمام کشورها تلاش می‌کردند تا از منابع طبیعی استفاده و بهره‌مند شوند اما امروز منابع انسانی از منابع طبیعی بیش از هر زمان دیگری موثر و پرفایده‌تر است.

اعظمی افزود: راس منابع انسانی، نخبگان هستند. نخبگان گروهی هستند که اگر به آنان توجه کنیم، آنان را حمایت کنیم و از کمک آنان همواره استفاده کنیم؛ می‌توانند موجب هموار شدن توسعه کشور شوند. در سال ۱۴۰۱، یک هزار نفر از نخبگان در دستگاه‌های اجرایی جذب شدند و در سال گذشته این عدد به پنج هزار نفر رسید.

موسی اعظمی اشاره کرد: آن‌چه که ما باید مراقب باشیم این است که نگذاریم جوانان نخبه ما از کشور خارج شوند. همچنین از دانشجویان و دانش‌آموزان درخواست می‌کنیم که با بنیاد ملی نخبگان استان همدان در محل دانشگاه بوعلی سینا همدان، ارتباط داشته باشند.

دانش‌آموز خبرنگار پانا: شیما ویس‌مرادی

نویسنده : شیما ویس مرادی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار