در دیدار رئیس فدراسیون سراسری زنان چین؛

تاکید بهروزآذر بر عزم دولت چهاردهم برای حضور بیشتر زنان در سطوح سیاستگذاری

تهران(پانا) - معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به منزلت ویژه زنان در جمهوری اسلامی ایران، بر عزم جدی دولت چهاردهم برای فراهم کردن مسیری بر مبنای عدالت استحقاقی به منظور حضور بیشتر زنان در سطوح تصمیم گیری و سیاستگذاری در بدنه دولت تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۵۰۰۹۵۲
لینک کوتاه کپی شد
تاکید بهروزآذر بر عزم دولت چهاردهم برای حضور بیشتر زنان در سطوح سیاستگذاری

زهرا بهروزآذر در صدر هیاتی بلند پایه با رئیس فدراسیون سراسری زنان چین دیدار کرد.

وی در این دیدار با اشاره به منزلت ویژه زنان در جمهوری اسلامی ایران، بر عزم جدی دولت چهاردهم برای فراهم کردن مسیری بر مبنای عدالت استحقاقی به منظور حضور بیشتر زنان در سطوح تصمیم گیری و سیاستگذاری در بدنه دولت تاکید کرد.

بهروز آذر توانمندسازی و توان افزایی دیجیتالی زنان را ضرورتی اجتماعی برای توسعه اقتصادی و اجتماعی و فراهم کردن بستری برای حل مسایل اجتماعی و کارآفرینی دانست.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، پیشنهاد ایران به چین برای برگزاری گفت وگوی تمدنی بین دو کشور و در دستورکار بودن برگزاری دومین گفت وگوی اندیشکده ای ایران و چین و معرفی سال ۲۰۲۶ به عنوان سال فرهنگی دو کشور را فرصتی برای تعمیق هرچه بیشتر همکاری های عملیاتی در حوزه زنان برشمرد و با ارائه آماری، به تشریح توسعه زنان در ایران و فعالیت چشم گیر آنان طی سال های اخیر در عرصه های مختلف فن آوری اطلاعات و ارتباطات به عنوان برنامه نویسان، طراحان و مدیران پروژه‌ در شرکت های استارت آپ داخلی و بین المللی پرداخت و برای تبادل تجارب دو کشور در زمینه فقر زدایی، اشتغال زایی، سلامت و بهداشت زنان و همچنین تبادل اساتید و همکاری های رسانه ای در حوزه زنان اعلام آمادگی کرد.

بهروزآذر ضمن اشاره به تفاهمنامه موجود بین دو کشور، پیشنهاد طراحی برنامه عمل آن و ایجاد کارگروه را مطرح کرد و از طرف چینی برای بازدید از نمایشگاه شکوه ایران باستان که اکنون در شهر شانگهای چین برگزار می‌شود، دعوت رسمی به عمل آورد.

شن یی چین رئیس فدراسیون سراسری زنان چین نز در این دیدار با بیان اینکه نگاه چین به پیشبرد روابط با ایران به عنوان یکی از کشورهای بزرگ خاورمیانه نگاهی راهبردی است، بر ادامه حمایت همه جانبه چین از ایران و همکاری های عملگرایانه در زمینه های مختلف به منظور توسعه روابط همه جانبه دو کشور در دولت جدید ایران تاکید کرد.

وی ابراز امیدواری کرد که ایران نیز در دوران ریاست دوره ای چین بر سازمان همکاری شانگهای، از این کشور حمایت کرده و همکاری های دو کشور در سازمانهای چند جانبه از جمله سازمان همکاری شانگهای و گروه بریکس تقویت شود.

رئیس فدراسیون سراسری زنان چین با اشاره‌ به تحولات مثبت چین در سال های اخیر در زمینه حفاظت از حقوق و منافع و فراهم کردن بستر توسعه زنان، اعلام کرد که این تحولات منجر به افزایش شاخص های مربوط به سلامتی و بهداشت زنان و کودکان چین شده است و بر نقش موثر برگزاری نشست های مشترک با موضوع زنان در تبادلات فرهنگی زنان دو کشور تاکید کرد.

نمایشگاه یاد شده در برگیرنده بیش از ۲۰۰ اثر باستانی ایران است که در موزه شهر شانگهای به نمایش درآمده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار