مشاور وزیر و مسئول راهبری و ساماندهی نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش خبر داد:

‌آغاز به‌کار سرویس کلاس‌های مجازی شاد با شروع سال تحصیلی

یک مرحله سرانه برای خرید اشتراک کلاس مجازی به استان‌ها و مدارس اختصاص پیدا خواهد کرد

تهران (پانا)‌ - مسئول راهبری و ساماندهی نیروی انسانی از وضعیت مطلوب تعداد نیروی انسانی در امسال خبر داد و گفت بخش عمده‌ای از ظرفیت آموزش و پرورش معطوف به شروع به‌موقع‌، با‌شکوه، آرام و پُرنشاط سال تحصیلی جدید شده است.

کد مطلب: ۱۵۰۰۵۵۹
لینک کوتاه کپی شد
‌آغاز به‌کار سرویس کلاس‌های مجازی شاد با شروع سال تحصیلی

علی باقرزاده ‌امروز در جلسه کمیته شاد با موضوع بازگشایی مدارس، اظهار کرد: برحسب تقویم ‌هفت روز کاری تا شروع سال تحصیلی باقیمانده است. سالی که با شعار «برای ایران برای مدرسه» در کانون برنامه‌ریزی وزیر آموزش و پرورش و دولت دکتر پزشکیان قرار گرفته است.

وی ادامه داد: تقریبا بخش عمده‌ای از ظرفیت آموزش و پرورش معطوف به شروع به‌موقع‌، باشکوه، آرام و پرنشاط سال تحصیلی جدید شده است که خوشبختانه هم از حیث ثبت‌نام هم از حیث‌ سازماندهی معلمان، تامین نیروی انسانی و تامین فضا و تجهیزات به نسبت سال‌های گذشته در موقعیت خیلی خوبی قرار داریم.

باقرزاده با اشاره به وضعیت مطلوب تعداد نیروی انسانی امسال نسبت به سنوات گذشته افزود: ‌به دلیل استخدام‌های خیلی‌ خوبی که در دو سال گذشته انجام شده است نسبت به 5 تا 6 سال گذشته در وضعیت بهتری قرار داریم؛ همچنین از لحاظ امتیازاتی که برای استمرار خدمت و نیروهای آموزشی منظور شده، تلاش‌هایی که در سطح استان‌ها برای نگهداشت نیروی انسانی صورت پذیرفته نیز در موقعیت خوبی هستیم.

وی ادامه داد‌: نگرانی که از سال 1400 و حتی قبل از آن کارشناسان مختلف داشتند و محل گفت‌وگوهای ما در کمیته اجرایی و راهبری شاد بود، مسئله از دست دادن آموزش‌های ترکیبی و استفاده از فن‌آوری‌ها در جریان یادگیری با برگشت مدارس به روال عادی در واقع روزانه و حضوری‌شدن آموزش‌ها با جایگاه ممتاز بود. با اینکه یک رویکرد جدی در حوزه فن‌آوری‌های آموزشی و خلق فرصت‌های جدید برای یادگرفتن با توسعه هوش مصنوعی درحال به‌وجود آمدن است اما به نظرم می‌رسد که به دلایل مختلف این موارد را نیز از دست دادیم.

رشد شبکه اجتماعی شاد در دوره مدیریت دکتر کاظمی

مشاور وزیر آموزش و پرورش به مسئولیت بیشتر کمیته شاد در قبال اهتمام وزیر آموزش و پرورش نسبت به این برنامه اشاره کرد و گفت‌: دکتر کاظمی، وزیر آموزش و پرورش به استفاده درست از ظرفیت شاد اعتقاد دارند و من طی جلسات گذشته نیز بیان کردم شاد‌، کمیته اجرایی شاد، شورای راهبری و هرآنچه که به این فن‌آوری مربوط است، در دوره مدیریت دکتر کاظمی حتما رشد خواهد کرد و سطح توقعات ایشان از این جمع ارتقا پیدا می‌کند و ما ناگزیریم با جدیت بیشتر و با اهتمام بالاتر نسبت به تامین نیازمندی‌های آموزش ترکیبی تلاش کنیم.

وی افزود‌: مقدمات لازم در حوزه فن‌آوری فراهم شده و حدود 85 درصد ثبت‌نام‌‌ها و کلاس‌بندی‌ها صورت گرفته است و دیتای اولیه آن تا ظهر امروز به شاد اضافه خواهد‌ شد.

وی به پیشرو بودن اقدامات صورت گرفته و سطح آمادگی بالاتر‌ نسبت به سنوات گذشته برای شروع سال تحصیلی امسال اشاره کرد و گفت‌: این اقدامات در حالی صورت پذیرفته است که تقریبا ده روز کاری تا شروع سال تحصیلی باقی مانده است و این یک موفقیت رو به جلو نسبت به سه تا چهار سال گذشته محسوب می‌شود بطوری که در سنوات گذشته این اندازه از آمادگی در سامانه‌های یکپارچه برای انتقال اطلاعات کلاس درس‌ها به سمت شاد وجود نداشته است و امیدواریم در این فرصت باقی‌مانده تا شروع سال تحصیلی نیز همزمان با شروع کلاس‌ها در فضای حضوری امکان بهره‌برداری از شاد در فضای مجازی هم فراهم شود.

آغاز به‌کار سرویس کلاس‌های مجازی شاد با شروع سال تحصیلی

به گفته علی باقرزاده‌ استفاده از سرویس کلاس مجازی تقریبا از ابتدای سال تحصیلی، در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت اما برای اطلاع از نحوه استفاده از این بخش و تامین هزینه‌های آن باید جلسه شورای راهبری برگزار شود.

یک مرحله سرانه برای خرید اشتراک کلاس مجازی به استان‌ها و مدارس اختصاص پیدا خواهد کرد

باقرزاده اذعان کرد‌: ‌پیرو مصوبه جلسه قبل یک مرحله سرانه برای خرید اشتراک کلاس مجازی به استان‌ها و مدارس اختصاص پیدا خواهد کرد و شرح هزینه‌ها نیز نوشته خواهد شد که منحصرا برای خرید از شاد این اعتبار قابل هزینه‌کرد است و نمی‌تواند از آن برای پلتفرم‌ها و سرویس‌های دیگر استفاده کنند و همچنین شروع سال تحصیلی در شاد موضوعی است که باید در همین جلسه یا هفته آینده برای آن برنامه‌ریزی لازم را داشته باشیم که اگه قرار است پخش مستقیم صورت بگیرد یا اگر قرار به ایجاد تغییراتی در ظاهر صفحه اصلی است در هفته آینده این موارد انجام شود.

در پایان علی باقرزاده ضمن قدردانی و تشکر از زحمات مدیرکل قرآن و عترت و نماز اذعان کرد‌: یکی از مجموعه‌های وفادار به استفاده از شاد‌، اداره کل قرآن و عترت وزارتخانه و شخص دکتر باقری بودند که چند مرحله مسابقات بین‌المللی دانش‌آموزی را در شاد یا برگزار کردند یا از طریق شاد پخش مستقیم داشتند، به بیان دیگر از همه ظرفیتی که در اختیار‌شان گذاشته شده بود، کامل بهره‌برداری کردند و این فرهنگ را به بخش‌های استانی و منطقه‌ای نیز انتقال دادند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار