اهدای ۹ دستگاه CNC رشته ماشین ابزار به هنرستان‌های استان فارس

شیراز (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت از پیشنهادات مردم در خصوص فرایند مولدسازی استقبال می‌شود، اراده استان معطوف به هدایت درآمد ناشی از مولدسازی به سمت هنرستان‌هاست.

کد مطلب: ۱۳۴۹۸۵۶
لینک کوتاه کپی شد
اهدای ۹ دستگاه CNC رشته ماشین ابزار به هنرستان‌های استان فارس

محمد خلیل عسکری در آئین استانی اهدای ۹ دستگاه CNC رشته ماشین ابزار به هنرستان‌های فنی حرفه‌ای استان فارس در هنرستان ماندگار آیت الله طالقانی آموزش و پرورش ناحیه ۴ شیراز و از طریق برخط با شهرستان‌های استان برگزار شد، اظهار کرد: در بخش مولدسازی هنرستان‌ها در اولویت قرار خواهند داشت زیرا با توجه به استقبال دانش آموزان از رشته‌های هنرستانی فضاهای فنی حرفه‌ای و کاردانش توسعه می‌یابد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس تصریح کرد: تمام عوائد ناشی از مولدسازی در آموزش و پرورش هزینه می‌شود و املاک مازادی که به فروش می‌رسد در خود محل هزینه خواهد شد.

وی ادامه داد: از پیشنهادات مردم در خصوص فرایند مولدسازی استقبال می‌کنیم، اراده استان معطوف به هدایت درآمد ناشی از مولدسازی به سمت هنرستان‌ها است.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: در راستای توسعه و تقویت هنرستان‌ها، دو هنرستان رشته هنر در استان فارس راه اندازی خواهد شد.

مدیرکل فنی حرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش نیز در ارتباط برخط با این برنامه اظهار کرد: از سال ۹۵ که آموزش‌ها به سمت مهارت‌ها رفت، عدم تناسب محتواهای آموزشی با امکانات هنرستان‌ها از چالش‌های سال های اخیر بود.

عباس بیات افزود: قبلا ما دستگاه‌های CNC را در هنرستان ها نداشتیم اما امروز تنها در استان فارس شاهد تجهیز ۹ هنرستان به دستگاه cnc هستیم.

وی ادامه داد: اگر تجهیز هنرستان ها در دستور کار قرار گیرد قطعا شاهد پیشرفت و ارتقای کیفیت آموزشی هنرستان هنرهای فنی حرفه‌ای خواهیم بود.

بیات تصریح کرد: امروز کار ارزشمندی انجام شد، بنابراین در صورت نیاز آموزش های لازمه در خصوص کار با این دستگاه به دبیران هنرآموز ارائه خواهد شد.

مدیرکل فنی حرفه‌ای وکاردانش وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: در صورت عدم تجهیز همه هنرستان های فنی و حرفه ای استان به دستگاه CNC، به گونه ای عمل شود تا سایر هنرستان های همجوار از این دستگاه بهره مند شوند.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش فارس نیز در این آیین گفت: حرکت به سمت توسعه متوازن از اهداف آموزش و پرورش است و هماهنگی بیشتر با بازار کار از اهداف تجهیز این هنرستان هاست.

فرشید قاسمی افزود: برای اولین بار آموزش و پرورش فارس اقدام به خرید ۹ دستگاه CNC و اهدای آن به هنرستان های فنی و حرفه ای استان کرده است.

وی افزود: این دستگاه می تواند خطا های انسانی را به حداقل برساند و در شکل دهی قطعات به هنر جو، کمک کند.

قاسمی ادامه داد: این دستگاه ها، جمعا به ارزش ۱۲۰ میلیارد ریال خریداری شده و در راستای کیفیت بخشی آموزشی به هنرستان های فنی و حرفه ای اهدا می شود.

معاون فنی اداره کل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان فارس نیز اظهار کرد: در راستای سند تحول بنیادین این اداره در حوزه زیرنظام فضا و تجهیزات به توسعه و تقویت هنرستان ها می پردازد.

آرش شیروانی افزود: در سال ۱۴۰۱ قدم های خوبی برداشته شده و تعداد ۵۴ قلم تجهیزات با اعتباری به میزان ۲۴ میلیارد تومان خریداری و در اختیار هنرستان های دخترانه و پسرانه قرار داده شده است.

وی افزود: با انجام فرآیند مولد سازی، درآمد ناشی از آن در حوزه تعمیرات فضاهای آموزشی هزینه خواهد شد.

این تعداد دستگاه به هنرستان‌های ماندگار آیت الله طالقانی و هنرستان ماندگاری نمازی ناحیه چهار، هنرستان دارالفنون ناحیه یک شیراز هنرستان زنده یاد خالصی (شهید بهشتی) ناحیه۲شیراز، هنرستان ابوذر غفاری شهرستان لارستان، هنرستان دکتر شریعتی شهرستان کازرون، هنرستان شهید چمران شهرستان آباده، هنرستان شهید رجایی شهرستان فسا و هنرستان ابوذر غفاری شهرستان کوار اهدا شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار