رئیس سازمان دانش آموزی استان فارس در گفت و گو با پانا:

عضویت بیش از یکصد هزار دانش آموز در تشکل پیشتازان سازمان دانش آموزی فارس

رئیس سازمان دانش آموزی استان فارس گفت: بیش از یکصد هزار دانش آموز امسال به عضویت گروههای تشکل پیشتازان سازمان دانش آموزی فارس در آمده اند.

کد مطلب: ۶۹۴۰۶۸
لینک کوتاه کپی شد

محسن کلاری در گفت و گو با خبرنگار پانا فارس با اعلام این خبر اظهار داشت: استان فارس با جذب 101 هزار و 605 دانش آموز در تشکل پیشتازان سازمان دانش آموزی موفق به کسب رتبه نخست میزان جذب در بین استان های بزرگ کشور شده است.

وی با بیان اینکه 7 هزار و 756 مدرسه در استان فارس وجود دارد افزود: دانش آموزان بیش از 3 هزار و 65 مدرسه این استان عضو تشکیلات سازمان دانش آموزی هستند.

وی تصریح کرد: بیش از 40 درصد مدارس این استان دارای حداقل یک رسد یا گروه پیشتاز هستند که این یک رکورد در بین استانهای کشور محسوب می شود و میزان جذب دانش آموزان این استان بیش از 154 درصد است.

کلاری هدف از جذب دانش آموزان در تشکل های دانش آموزی را توانمند کردن اعضاء برای کسب مهارتهای اجتماعی و زندگی، تبلور استعدادهای جسمی-روحی، اجتماعی و معنوی آنان، تربیت نیروی انسانی کارآمد و خودباور و تقویت هویت ملی و مذهبی برشمرد.

وی ادامه داد: دانش آموزان با حضور در تشکل پیشتاز سازمان دانش آموزی، مشارکت در فعالیت های گروهی، افزایش حس مسوولیت پذیری، آشنا نمودن اعضاء با حقوق فردی و اجتماعی را می آموزند و برای زندگی دسته جمعی و اجتماعی موفق در آینده آمادگی لازم را کسب می نمایند.

او تصریح کرد: تحقق توسعه پایدار و همه جانبه در کشور، باید از بستر نیروی انسانی بگذرد و پیش شرط توفیق، تثبیت و تداوم هرگونه توسعه و تحولی، سرمایه گذاری در توسعه انسانی به منزله رکن و هسته اصلی و محوری آن است .

رئیس سازمان دانش آموزی فارس توسعه را فرایند تحول زیربنایی در باورهای فرهنگی، نهادهای اجتماعی، سیاسی و اقتصادی به منظور خلق و متناسب شدن با ظرفیت های جدید و ارتقاء کمی‌و کیفی قابلیت‌ها و توانایی‌های انسانی، آموزشی، اقتصادی دانست و افزود: لازمه دستیابی به مهم، ‌مستلزم تحول فرهنگی و ارزشی جامعه است.

کلاری فعالیت های خارج از کلاس و مهارتی را موثر در رشد پرورشی و مهارتی دانش آموزان دانست و افزود: جهان امروز دریافته است که آموزش افراد نوعی سرمایه گذاری ملی است و هرکشوری که در این راه تلاش بیشتری نماید، بدون شک از رشد و توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بیشتری در آینده برخوردار خواهدشد.

وی تاکید کرد: سرمایه انسانی که در نتیجه آموزش حاصل می شود از مهم ترین عوامل رشد و توسعه اقتصادی به شمار می آید و امروزه مدارس نمی توانند تنها به آموخته های تئوری اکتفا کنند بلکه دانش آموزان باید با کسب معلومات و مهارتهای مختلف تواناییهای فردی و اجتماعی خود را افزایش دهند.

این مقام مسوول، سازمان دانش آموزی را فرصتی دانست که با ایجاد زمینه برای دانش آموزان متناسب با سن، جنسیت، علاقه ، استعداد و توانایی های اعضاء این بستر را برای آنان فراهم نموده است تا دانش آموزان امروز در آینده افرادی مسئولیت پذیر، خود باور و توانمند باشند.

وی ادامه داد: این سازمان در استان فارس بیش از 3 هزار و 500 مربی دارد که از این تعداد بیش از یک هزار و 500 نفر آنان امسال در دوره های آموزشی ویژه شرکت کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار