امام جمعه شهرستان دلیجان در گفت و گو با پانا:

شهید شیخ فضل الله نوری از رهبران اصلی نهضت مشروطه بود

خبرگزاری پانا: امام جمعه شهرستان دلیجان با اشاره به اینکه یکشنبه 11 مرداد شهادت آیت الله شهید شیخ فضل الله نوری است گفت: شیخ از رهبران اصلی نهضت مشروطه بود و نقش بسیار مهمی در پیروزی نهضت مشروطه داشت.

کد مطلب: ۳۷۹۶۲۹
لینک کوتاه کپی شد

حجت الاسلام والمسلمین کرامتی در گفت و گو با خبرنگار پانا، افزود: بعد از مدتی نهضت مشروطه از مسیر اصلی خودش منحرف شد و شیخ فضل الله نوری با درک درست و تشخیص صحیح از انحراف نهضت مشروطه به مخالفت با آن پرداخت و شعار مشروطه مشروعه را سر داد.
وی ادامه داد: مرحوم نوری فهمید که استعمار انگلیس تحت پوشش مشروطه قانون اساسی سعی در اسلام زدایی و جایگزین کردن حکومت لائیک را دارد فلذا با مبارزه خود تلاش کرد که اجازه ندهد ملی گرایی به جای اسلام گرایی بنشیند.
امام جمعه شهرستان دلیجان بیان کرد: شیخ فضل الله نوری فهمیده بود که به اسم آزادی و دموکراسی قصد دارند بی بند باری غربی را در جامعه رواج دهند.
حجت الاسلام والمسلمین کرامتی خاطرنشان کرد: شیخ در این باره می گوید « من آن مجلسی را می خواهم که عموم مسلمانان می خواهند و عموم مسلمانان مجلسی می خواهند که اساس اش بر اسلامیت باشد بر خلاف قرآن و بر خلاف شریعت محمدی و بر خلاف مذهب مقدس جعفری قانونی نگذارند. من هم چنین مجلسی را می خواهم».
وی ابراز داشت: همچنین جلال آل محمد در وصف شهادت این شهید والا مقام می گوید »من نعش آن بزرگوار را بر سردار همچون پرچمی می دانم که به علامت استیلای غرب زدگی پس از دویست سال بر بام مملکت ما افراخته شد و اکنون در لوای این پرچم ما شبیه به قومی از خود بیگانه ایم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار