مدال‌آور المپیاد اقتصاد و مدیریت در گفت‌وگو با پانا:

«علیرضا کاظمی» باتجربه است و قطعا می‌تواند آموزش‌و‌پرورش را به سمت جلو حرکت دهد

تهران (پانا) - دارنده مدال طلای المپیاد اقتصاد و مدیریت گفت توانایی و زمینه پیشرانی آموزش و پرورش به سمت جلو قطعا در وزیر پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش به عنوان شخصی که سال‌ها در آموزش و پرورش بوده، وجود دارد. ایشان طرح‌ها و برنامه‌های خوبی نیز برای آموزش و پرورش دارد

کد مطلب: ۱۴۹۴۵۱۹
لینک کوتاه کپی شد
«علیرضا کاظمی» باتجربه است و قطعا می‌تواند آموزش‌و‌پرورش را به سمت جلو حرکت دهد

علی زارع در گفت‌وگو با پانا درباره انتخاب علیرضا کاظمی به عنوان وزیر پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش در دولت چهاردهم گفت: «با توجه به مطالبی که در مورد علیرضا کاظمی خواندم، به نظر من ایشان با توجه به شناختی که از ساختار آموزش و پرورش داشته، سابقه‌ای که در این زمینه داشته و طرح‌ها و برنامه‌هایی که از ایشان دیدم، توانمندی و زمینه این امر را دارند که قطعا پروسه المپیاد و به طور کلی آموزش و پرورش را در ایران به سمت جلو حرکت دهند.»

این مدال‌آور طلای المپیاد اقتصاد و مدیریت در ادامه گفت: «توانایی و زمینه پیشرانی آموزش و پرورش به سمت جلو قطعا در وزیر پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش به عنوان شخصی که سال‌ها در آموزش و پرورش بوده، وجود دارد. ایشان طرح‌ها و برنامه‌های خوبی نیز برای آموزش و پرورش دارد. اما پیشنهادهایی نیز برای ایشان داریم که اگر به برنامه ایشان اضافه شود، اتفاق خوبی است.»

توجه به المپیادهای نوظهور

وی افزود: «یکی از این پیشنهادها بحث سهمیه‌های المپیادهای نوپا که عمر آنها بعضا به یک دهه می‌رسد، است. جامعه المپیادی چند سالی است که به دنبال دریافت سهمیه برای المپیادهای علمی نوپا است که چند سالی در سیستم اداری گیر افتاده‌اند. این المپیادها نمی‌توانند سهمیه مستقیم برای خود را دریافت کنند و این مقوله‌ای است که ضربه جدی به این المپیادهای نوپا که مسابقات جهانی داشته و می‌توانند باعث رشد و شکوفایی دانش‌آموزان و مدال‌آوری این افراد شود، وارد کرده است.»

زارع در ادامه گفت: «مدال این المپیادها می‌تواند ارزش علمی کشور را در نهادهای سنجشگر بالا ببرد. اگر مسئله سهمیه المپیادها توسط ایشان پیگیری شود، بسیار مفید خواهد شد. این مسئله می‌تواند تحول جدی در زمینه المپیاد‌های علمی نوپا رقم زده و باعث یک اقبال خوب شود. در هر المپیادی که اقبال افزایش پیدا کند، کیفیت نیز افزایش پیدا می‌کند.»

تسهیلات برای المپیادی‌‌ها در امتحانات نهایی

مدال‌آور طلای المپیاد اقتصاد و مدیریت دیگر پیشنهاد خود را ارائه کرد و گفت: «در مورد مقوله امتحانات‌ نهایی نیز باید یک طرح جدی تدوین و ارائه شود. لازم است طرح و ایده‌ای برای دانش‌آموزان المپیادی در امتحانات نهایی اندیشیده و تبیین شود تا دانش‌آموزانی که در پروسه المپیاد وارد می‌شوند، تسهیلاتی در امتحانات نهایی داشته باشند و بتوانند با فکری آزاد و آرامش وارد مقوله المپیاد شوند.»

وی همچنین افزود: «مسئله و پیشنهاد بعدی تعامل سازنده میان باشگاه دانش‌پژوهان جوان با بخش‌های مختلف وزارت آموزش و پرورش است. هر اندازه که این ارتباط مناسب باشد، کیفیت باشگاه نیز بالاتر می‌رود. به تبع افزایش کیفیت باشگاه دانش‌پژوهان جوان، کیفیت المپیادها نیز بالاتر می‌رود. درخواستی که از وزیر آموزش و پرورش دولت چهاردهم دارم این است که حتما تعاملی سازنده با باشگاه داشته باشند و پای سخنان دانش‌آموزان نخبه المپیادی بنشینند.»

خبرنگار : آرمیتا رزاقیان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار