رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی:

ویژگی‌ ممتاز معلمان مدارس استثنایی، دلسوزی، عاشقی و شیفتگی در کار است

تهران (پانا) - مراسم افتتاحیه دوره توانمندسازی معلمان جدیدالاستخدام استثنایی در سال ۱۴۰۳ صبح امروز با حضور رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش و حجت‌الله الماسی معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور و معاونان سازمان در اردوگاه شهیدباهنر برگزار شد.

کد مطلب: ۱۴۹۴۶۵۱
لینک کوتاه کپی شد
ویژگی‌ ممتاز معلمان مدارس استثنایی، دلسوزی، عاشقی و شیفتگی در کار است

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در این آیین اظهار کرد: خداوند سبحان را به خاطر همه نعمات بی‌نظیرش سپاسگذاریم. خدمت همه شما که از امروز ردای مقدس معلمی را بر تن می‌کنید و در زمره این گروه موثر در جامعه قرار می‌گیرد، خیر مقدم عرض می‌کنم. اتفاقی نیست که شما معلم شده‌اید. شما دو شرافت همزمان کسب کرده‌اید، به شما تبریک می‌گویم. انشالله که حضورتان پرفروغ و پرنور برای نظام اسلامی و این دانش‌آموزان عزیز باشد.

حجت‌الله الماسی ادامه داد: برخی از تصورات درباره این دانش‌آموزان عزیز در جامعه وجود دارد، دانش‌‌آموزان استثنایی اتفاقا هم توانمند هستند و هم ویژه. شما وقتی وارد این مدارس شدید، حتما فضای ذهنی شما تغییر خواهد کرد. شما به این فرشتگان زمینی تدریس می‌کنید و حتما مورد توجه و عنایت خداوند متعال قرار خواهید گرفت.

وی با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های معلمان مدارس استثنایی، دلسوزی، عاشقی و شیفتگی در کارشان است، اظهار کرد: در کرمان با معلمی که ۳۰ سال سابقه داشت مواجه شدم، گفت اصلا خسته نشده‌ام، گفت من از خدا چی می‌خواهم، خداوند به برکت حضور این بچه‌ها نعماتی به من داده‌اند که قابل وصف نیست. پای من و هیچکدام از اعضای خانواده من تا الان به بیمارستان باز نشده است. 

الماسی ضمن خیرمقدم به رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: این دوره، اولین دوره توانمندسازی است که بالاترین مقام وزارتی در مراسم شروع آن حضور می‌یابد و این اهمیت کار شما را نشان می‌دهد. 

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با بیان اینکه سال گذشته ۲ هزار نفر و امسال هم هزار نفر معلم جوان و با انگیزه وارد سازمان آموزش و پرورش استثنایی شدند و این اتفاق در تاریخ جمهوری اسلامی ایران کم‌سابقه است، تصریح کرد: در صفحه شرایط اختصاصی دفترچه آزمون استخدامی شرح کامل این دوره‌ها ذکر شده است. براساس قانون، زمانی که معلمانی غیر از دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهیدرجایی جذب می‌شوند، بای یکسال دوره مهارت آموزی را بگذرانند. این جزو شرایط استخدام است.

وی در ادامه درباره برگزاری دوره‌های توانمندسازی بیان کرد: برگزاری دوره‌ها در سال‌های گذشته فراز و فرودهایی داشته است و معمولا در روزهای پنج‌شنبه و جمعه و در طول سال تحصیلی برگزار می‌شد. امسال اما به همت و همکاری خوب رئیس دانشگاه فرهنگیان و پیشنهاد سازمان آموزش و پرورش استثنایی توافق شد تا برای همکاران جدید سازمان، این دوره‌ها در این ماه برگزار شود.

الماسی گفت: از ۱۱۵۰ ساعتی که باید دوره برگزار می‌شد، حدود ۳۰۰ ساعت کم شد و برای شما معلمان عزیز تطبیق داده شد. از ۸۵۰ ساعت باقیمانده، مقرر شد ۳۰۰ ساعت به کارورزی در همان مدرسه خودتان تحت راهبری یک معلم باتجربه کارورزی داشته باشید. ۴۰۰ ساعت به صورت مجازی همزمان و غیرهمزمان برگزار خواهد شد، به این معنا که وارد سامانه شده، دوره را انتخاب کرده و متناسب با شرایط خودتان انتخاب می‌کنید و برای آزمون آماده می‌شوید. فقط ۱۶۰ ساعت دوره حضوری است که از این تعداد ساعت هم، ۴۰ ساعت فشرده به مثابه یک دوره کامل برای ورود به سال تحصیلی‌ برگزار می‌شود. این دوره برگزار می‌شود تا برای ورد به سال تحصیلی آماده شوید. 

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی خطاب به معلمان جدید با تاکید بر اینکه مدیر در مدرسه از شما کارآمدی می‌خواهد و اولیا و دانش‌آموزان توقع دارند، اضافه کرد: در این دوره باید فضای کنش متقابل و تعاملی ایجاد شود. دوره باید کاملا کارگاهی برگزار شود.

الماسی درباره هزینه‌های دوره توانمندسازی هم گفت: هزینه‌های کل دوره در دفترچه بر عهده شما بوده است اما سازمان دو سوم هزینه کل دوره را خود تقبل کرده است و این نشان می‌دهد که این دوره برای ما و اثرگذاری و اثربخشی آن برای ما خیلی مهم است. انشالله در پایان دوره ما شاهد باشیم که شما به آستانه شایستگی لازم رسیده باشید و با آمادگی و مهارت وارد کلاس‌های درس شوید.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در پایان از معلمان خواست قدر این دوره بدانند و اظهار داشت: از همه فرهیختگان و برگزارکنندگان این دوره تشکر می‌کنم و برای همه شما آرزوی موفقیت دارم. 

در ادامه این مراسم گروه سرود توان‌یابان شهر تهران به اجرای سرود پرداختند.

معلمان جدیدالاستخدام استثنایی سوگند یاد کردند

در ادامه معلمان سوگندنامه معلمی را قرائت کردند. 

براساس مصوبه ۹۲۹ امین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش، معلمان باید حتما این سوگندنامه را قرائت کنند و به آن پایبند باشند.

متن این سوگندنامه به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

اکنون که با استعانت از الطاف بیکران الهی مسئولیت خطیر معلمی را بر عهده می‌گیرم، به عنوان عضوی از جامعه معلمان در پیشگاه خداوند متعال که دانای آشکار و نهان است، به قرآن کریم سوگند یاد می‌کنم: 

معلمی را رسالتی بزرگ و پیامبرگونه بدانم، خود را به تقوای الهی و فضایل اخلاقی آراسته سازم، از آنچه با پرهیزگاری و شرافت انسانی و اخلاق معلمی منافات داشته باشد، دوری گزینم. مدافع حق و عدالت و آزادی و آزادگی باشم. مصالح دانش آموزان و جامعه را بر منافع خود مقدم بدارم و با همگان صادقانه و صمیمانه رفتار کنم. در آموختن و دانش‌افزایی و ارتقای مستمر شایستگی‌ها و صلاحیت‌های حرفه‌ای خود و جامعه معلمان کوشا باشم. از شأن و منزلت معلمی پاسداری کنم و در نشر علم کریمانه عمل کنم. به قوانین و مقررات پایبند باشم و وظایف حرفه‌ای خود را فکورانه و مدیرانه انجام دهم. فرزندان ایران عزیز را چون فرزند خود و دانش‌آموزان را امانت‌های الهی بدانم و حرمت و کرامت ایشان را پاس بدارم، رازدار و امین آنان باشم. تمام توان خود را در تعلیم و تربیت دانش آموزان به کار گیرم تا زمینه رشد و شکوفایی فطرت الهی و استعدادهای نهفته و فضایل اخلاقی آنان را فراهم سازم. آنان را به خردورزی و تفکر ایمان و عمل صالح، خلاقیت و پرسشگری برای زندگی پاک و سعادتمند رهنمون سازم و شهروندانی امیدوار، پرتلاش و آرمان خواه، قانون مدار و مسئولیت پذیر برای خدمت به مردم و میهن اسلامی و جامعه مهدوی (عج) تربیت کنم. عشق به همه خوبی‌ها و زیبایی‌ها به ویژه عشق به راه امام (ره) و شهیدان و ارزش‌های انقلاب اسلامی را در وجود آنان پرورش دهم. آگاهانه و مسئولانه بر این سوگند وفادار خواهم ماند و از خداوند متعال می‌خواهم در پیمودن این راه خطیر بینش مرا افزون، اراده‌ام را راسخ و گام‌هایم را استوار گرداند.

اللهم وفقنا لما تحب و ترضى»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار