سفیر اسبق ایران در اردن مطرح کرد

احتمال پیروزی قاطع ˝ اسد ˝ در انتخابات سوریه / اجماع حداکثری دولت سوریه در بین مردم

خبرگزاری پانا : سفیر پیشین ایران در کشور اردن با اشاره به تغییرات کشور سوریه در روزهای منتهی به انتخابات این کشور گفت : ناظران سوری احتمال پیروزی قاطع ˝ اسد ˝ در انتخابات را بسیار می دانند.

کد مطلب: ۲۱۱۳۴۳
لینک کوتاه کپی شد

محمد ایرانی در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری پانا با اشاره به تحولات کشور سوریه و ثبت نام بشار اسد برای دور جدید انتخابات این کشور اظهار کرد : مطابق نظرات ناظران سوری و حاضران در این کشور احتمال پیروزی قاطع بشار اسد در انتخابات آتی این کشور بسیار زیاد است.

وی ادامه داد : تاکنون 6 نفر برای حضور در این انتخابات اعلام آمادگی کرده اند که احتمال افزایش آنها نیز در روزهای آتی وجود دارد اما حداقل تاکنون هیچ یک از آنها قدرت و توانایی پیروزی بر اسد و یا حتی نزدیک شدن به وی را ندارد چرا که دولت یک اجماع حداکثری را در خاک سوریه داراست.

این کارشناس مسائل خاورمیانه ادامه داد : نمیتوان این اجماع حداکثری را به طور کامل در اختیار دولت دانست چرا که بسیاری از مناطق سوریه هر روز در بین نیروهای دولت و تروریست ها جابجا می شوند.

وی با اشاره به معارضین سوری و نقطه نظرات آنان در خصوص انتخابات سوریه خاطرنشان کرد : نمی‌توان از معارضین انتظار داشت که این انتخابات را قبول کنند چرا که بسیاری از آنها هیچ اعتقادی به مردم سالاری ندارند و تنها عده ای تروریست هستند که مواضع مشخصی هم ندارند.

سفیر پیشین ایران در اردن در خصوص امریکا و اروپا و نقطه نظرات آنان در خصوص انتخابات سوریه افزود : کشورهای غربی که از دیگر طرف های تاثیر گزار در سوریه محسوب می شوند تاکنون خواستار تعویق زمان انتخابات شده اند چرا که شرایط کنونی کشور سوریه را برای برگزاری یک انتخابات قانونمند مناسب نمی دانند.

ایرانی با انتقاد از مواضع کشورهای غربی گفت: انتخابات سال جاری کشور سوریه با انتخابات پیشین این کشور که به صورت رفراندومی در پارلمان این کشور برگزار می‌شد تفاوت اساسی و بنیادینی دارد که میتواند موجب رسیدن سوریه به جامعه ای منظم را فراهم کند.

وی ادامه داد : این تفاوت اساسی در سال2011میلادی و به دنبال اصلاح بندهایی از قانون اساسی کشور سوریه توسط بشار اسد ایجاد شد که مطابق آن مردم کشور سوریه برای نخستین بار می‌توانند به پای صندوق های رای بروند و مستقیما کاندیدای مورد نظر خویش را انتخاب کنند.

سفیر اسبق ایران در اردن در خاتمه انتظارات مجامع بین المللی را نادرست دانست و افزود : این انتظارات که دولت سوریه که دولت رسمی و قانونی این کشور نیز محسوب می شود مطابق نظر آنان عمل کند و کشور را به تروریست ها واگذار کنند انتظار بسیار اشتباهی بود چرا که جنبه عملی نداشت.


ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار