امام جمعه کرمان:

پیرغلامان، خدمتکاران سالخورده درگاه مبارک امام حسین(ع) هستند

کرمان (پانا) - امام جمعه کرمان گفت: پیرغلام یعنی خدمتکار سالخورده در درگاه مبارک امام حسین(ع)، نشسته در کِشتی نجات در دنیای پرتلاطم و پرجاذبه و عزیزی که عمرش را برای خدمت در این راه سپری می‌کند.

کد مطلب: ۱۴۹۱۱۷۱
لینک کوتاه کپی شد
پیرغلامان، خدمتکاران سالخورده درگاه مبارک امام حسین(ع) هستند

بیست‌و‌یکمین اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی، شامگاه سه‌شنبه (9 مرداد) در گلزار شهدای شهر کرمان (حسین‌آباد ایران) و در جوار تربت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با حضور بیش از 500 پیرغلام داخلی و خارجی آغاز به کار کرد.

حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین حسن علیدادی‌سلیمانی، امام جمعه کرمان در آیین افتتاحیه این مراسم با اشاره به جمله «اِنَّ الحسینَ مِصباحُ الهُدی و سَفینةُ النَجاة» گفت: پیرغلام یعنی خدمتکار سالخورده در درگاه مبارک امام حسین(ع) و نشسته در کشتی نجات در دنیای پرتلاطم و پرجاذبه، یعنی عزیزی که عمرش را در خدمت در این راه سپری می‌کند.

وی افزود: خلق حماسه 8 سال دفاع مقدس از همین مجالس حسینی آغاز شد و چهره ممتاز عصر ما سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی با همین مجالس حسینی و معرفت، عاشق امام حسین(ع) و شهادت شد. او در فراق شهادت سوخت و در نزدیک‌ترین نقطه به سیدالشهدا(ع) یعنی در عراق به شهادت رسید.

محمدمهدی فداکار، استاندار کرمان نیز با اشاره به اینکه شهید سلیمانی، بانی بسیاری از روضه‌های کرمان بود و پیرغلامان، میهمان سردار دل‌ها هستند، افزود: کرمان، ظرفیت‌های مختلف معدنی، کشاورزی، ترانزیتی و... دارد اما مهمترین آن نیروی انسانی توانمند است که بارزترین آن‌ها شهدا و شهید سلیمانی هستند.

احمد علی‌رمضانی، مدیرکل صدا و سیمای کرمان گفت: کرمان، دیار پایمردی و صبوری است و بیش از 6500 سردار عاشق و عارف را تقدیم سیدالشهدا(ع) کرده‌ایم و به نیابت از شهدا و شهید سلیمانی، میزبان پیرغلامان هستیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار