معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی ایلام :

واحدمعاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی ایلام های پرواربندی ایلام با 46 درصد ظرفیت فعالیت می کنند

خبرگزاری پانا : معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی ایلام گفت: واحدهای پرواربندی این استان اکنون تنها با 46 درصد ظرفیت خود به فعالیت ادامه می دهند.

کد مطلب: ۱۶۱۹۳۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از معاون بهبود تولیدات دامی جهاد كشاورزی ایلام ؛ مجتبی شیرخانی اظهار کرد: 734 واحد پرواربندی در ایلام دارای مجوز هستند،که از این مقدار 397 واحد فعال و نیمه فعال و 337 واحد دیگر غیر فعال اند.

وی افزود: این در حالی است که واحدهای نیمه فعال و فعال تنها با 46 درصد ظرفیت به فعالیت خود ادامه می دهند.

معاون جهاد کشاورزی ایلام مشکلات فراروی واحدهای پرواربندی استان را در دو بخش استانی و فرا استانی اعلام کرد و یادآور شد: تامین نشدن تسهیلات سرمایه در گردش با بهره کم یکی از اساسی ترین مشکلات این واحدهاست.

شیرخانی تاکید کرد: واحدهای پرواربندی ایلام برای تامین سرمایه در گردش خود به یک هزار و 200 میلیارد ریال تسهیلات نیاز دارند.

وی تضمین نشدن خرید تولیدات دامی، همکاری نکردن برخی کارخانه های آرد در تحویل سبوس، نبود تنوع در روش های منابع مالی، محدودیت صادرات دام زنده و گوشت قرمز و تفویض آن به استان ها را از دیگر مشکلات پیش روی واحدهای پروار بندی استان ذکر کرد.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی ایلام ادامه داغد: شوربختانهنه در سال های گذشته بحث تامین علوفه و گرد و غبار به دیگر مشکلات دام پروری در استان اضافه شده است.

شیرخانی اضافه کرد: با توجه به اینکه علوفه مورد نیاز دامپروری در استان به صورت کامل تامین نمی شود، واحدهای پرواربندی برای ادامه فعالیت خود به نقدینگی و سرمایه در گردش نیاز دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار