تیم ملی رباتیک ایران مرداد به مسابقات جهانی رباتیک۲۰۲۴ اعزام می‌شود

تهران (پانا) - سرپرست تیم رباتیک دانش‌آموزی کشور از اعزام تیم ملی رباتیک ایران به مسابقات جهانی این رقابت‌ها در پکن در مردادماه امسال خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۸۹۳۷۷
لینک کوتاه کپی شد
تیم ملی رباتیک ایران مرداد به مسابقات جهانی رباتیک۲۰۲۴ اعزام می‌شود

نادر نوبخت امروز (یکشنبه) در نشست خبری گفت: مسابقات جهانی رباتیک ۲۰۲۴ مرداد ماه امسال با حضور ۳۱ کشور از ۱۴ تا ۲۳ مرداد کسب برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: دانش آموزان اعزامی به مسابقات رباتیک ۲۰۲۴ مسابقات در حوزه های مختلف از جمله مسیریاب، لیگ خلاقیت و لیگ تحلیل داده با یکدیگر رقابت می کنند.

سرپرست تیم ملی رباتیک ایران از بهره گیری از یک مربی خارجی مالزیایی برای تیم دانش آموزی ایران برای نخستین بار خبر داد و علت این امر را رفع مسائل و نقایص دانش فنی عنوان کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه، تعداد ۴۸ دانش آموز منتخب از استان های تهران، فارس، گیلان، خراسان و البرز به مسابقات جهانی رباتیک ۲۰۲۴ پکن اعزام می شوند، افزود: ترکیب این نفرها متشکل از دانش آموزان با تجربه و بدون تجربه مسابقات جهانی است؛ زیرا ما باید برای حضور قوی تر در سال‌های آینده نیز برنامه ریزی لازم را داشته باشیم.

سرپرست تیم رباتیک دانش آموزی همچنین با اشاره به کسب رتبه نخست مسابقات رباتیک جهانی دانش آموزی ۲۰۲۳ گفت: به طور حتم یکی از ویژگی های دانش آموزان ایران هوش و استعدادبرتر نسبت به رقبای خارجی خود است و این با وجود امکانات و حمایت های ناچیز در مقابل کشورهایی است که بسیار در این حوزه سرمایه گذاری کرده اند.

وی در پاسخ به سوال ایرنا که بیشترین استعدادهای موجود کشور در حوزه رباتیک مربوط به کدام استان ها است نیز تصریح کرد: به طورحتم استان تهران به دلیل برخورداری از امکانات بهتر مقام نخست و استان فارس نیز در رتبه آخر قرار دارد.

حضور ایران در مسابقات جهانی در ۵ لیگ

سرمربی تیم رباتیک دانش آموزی نیز در این نشست با بیان اینکه، تیم رباتیک دانش آموزی در مسابقات جهانی ۲۰۲۴ پکن در ۵ لیگ حاضر خواهد شد، رباتیک راگبی، مسیریاب جنگجوی هوشمند و تکنیک داده را از آن جمله نام برد. ما در لیگ جنگجوی هوشمند در مسابقات ۲۰۲۳ رتبه سوم و در لیگ تحلیل داده مقام دوم را کسب کردیم.

احمد سمیعی خاطرنشان کرد: تمام دانش آموزان منتخب در یک فرآیند مشخص مصاحبه و آزمون جذب می شوند. ضمن اینکه یک لیگ جذابی تحت عنوان فری استایل و سبک آزاد راه انداخته ایم که دانش آموزان با خلاقیت ربات‌های را می‌سازند.

وی همچنین یکی از مسائل موجود در حوزه رباتیک را تامین قطعات مورد نیاز دانست و گفت: ما در بحث قطعات مشکلاتی داشتیم و سعی کردیم ربات‌های راگبی را تقویت کنیم.

مشاور فنی تیم رباتیک دانش آموزی ایران نیز در این نشست تاکیدکرد: سعی خواهم کرد بهترین عملکرد را در حرکت رو به جلو و تقویت تیم دانش آموزی ایران داشته باشم.

محمد زکی که از کشور مالزی برای هدایت فنی تیم رباتیک ایران به کشورمان سفرکرده است با تاکید براینکه، دانش آموزان ایران را بسیار باهوش و فعال دیده ام افزود: آنها در عین وجود محدودیت ها بسیار فعال هستند و سعی در حرکت رو به جلو دارند.

وی در عین حال یکی از مسائل و مشکلات فعلی حوزه رباتیک ایران را تامین قطعات مورد نیاز دانست و گفت:این درحالی است که کشورهای دیگر به راحتی به این قطعات دسترسی دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار