مرکز هم‌آفرینی زنجیره پلی یورتان» راه‌اندازی می‌شود

تهران (پانا) - توافق‌نامه همکاری بین معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری و شرکت پتروشیمی کارون جهت ایجاد و توسعه «مرکز هم‌آفرینی زنجیره پلی یورتان» امضا شد.

کد مطلب: ۱۴۸۹۳۶۹
لینک کوتاه کپی شد
مرکز هم‌آفرینی زنجیره پلی یورتان» راه‌اندازی می‌شود

این توافق‌نامه در راستای سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در زمینه حمایت و رشد اقتصاد دانش‌بنیان در کشور با نقش‌آفرینی پررنگ شرکت‌های بزرگ در زیست‌بوم نوآوری کشور همچنین سیاست‌های دولت مبنی بر توسعه ظرفیت‌ها، ایجاد هم‌افزایی و تحقق اقتصاد دانش‌بنیان، این توافق‌نامه بین معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری و مدیر کل دفتر توسعه زیرساخت‌های زیست‌بوم نوآوری و شرکت پتروشیمی کارون منعقد شد.

موضوع توافق‌نامه، استفاده از ظرفیت طرفین توافق‌نامه برای راه‌اندازی و بهره برداری از «مرکز هم‌آفرینی زنجیره پلی یورتان» و هدف این توافق‌نامه، اشتراک‌گذاری ظرفیت‌های مازاد و بدون استفاده خط تولید شرکت جهت توسعه محصولات و خدمات جدید، ایجاد یک فضای تعاملی با اشتراک‌گذاری ظرفیت‌ها و قابلیت‌ها مانند منابع، سرمایه‌گذاری، فناوری،خط تولید، تأمین کنندگان و توزیع کنندگان، کمک به شکل‌گیری و توسعه محصولات و خدمات جدید مورد نیاز شرکت با سرعت بالاتر و ریسک کمتر، افزایش حضور موثر بخش خصوصی در زیست بوم نوآوری و تقویت ارتباط با سرمایه گذاران، تولید کنندگان و فناوران و هم‌افزایی در راستای کاهش هزینه عملیاتی شکل‌گیری و تولید محصولات و خدمات جدید و تقاضامحور است.

پلی‌اورتان به دسته‌ای از مواد شیمیایی گفته می‌شود که از واکنش پلی ال‌ها و ایزوسیانات‌ها به‌عنوان مواد اصلی تشکیل دهنده ساخته می‌شوند. پلی‌اورتان‌ها به شکل‌های مختلف از جمله فوم‌های نرم، فوم‌های سخت؛ الاستومرها، ترموپلاستیک الاستومرها، رزین، رنگ، پوشش و… در دنیا کاربرد دارند. یکی از کاربردهای پلی‌اورتان‌ها، استفاده به عنوان پوشش لوله‌های مدفون در خاک با هدف حفاظت در برابر خوردگی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار