تجویز بیش از ۳۰۰ هزار سرم ضد هاری در کشور در سال ۱۴۰۲

تهران (پانا) - معاون بهداشت وزارت بهداشت با اشاره به تجویز بیش از ۳۰۰هزار سرم ضدهاری در کشور در سال گذشته، در عین حال بر مراجعه به موقع به مراکز درمانی در صورت گزش توسط حیوانات ولگرد، تاکید و عنوان کرد که مردم از نزدیک شدن، نوازش کردن و غذا دادن به حیوانات ولگرد خودداری کنند.

کد مطلب: ۱۴۸۹۳۳۲
لینک کوتاه کپی شد
تجویز بیش از ۳۰۰ هزار سرم ضد هاری در کشور در سال ۱۴۰۲

به گزارش وزارت بهداشت، حسین فرشیدی درخصوص بیماری هاری و روش های پیشگیری از ابتلا به هاری پس از گزش حیوانات، گفت: اکنون که فصل تابستان فرا رسیده، سفر به دل طبیعت نیز رو به فزونی است؛ طبیعت علاوه بر مناظر دل انگیز، درختان سر به فلک کشیده، آب و هوای تمیز و دیدنی های جذاب، ممکن است خطراتی را نیز به همراه داشته باشد و طعم خوش سفر را تلخ کند؛ یکی از این خطرات حیوان گزیدگی است.

وی افزود: گازگرفتگی یا خراش توسط حیوان ناقل بیماری هاری و تماس مخاط چشم، دهان و بینی و یا زخم باز انسان با بزاق حیوان ناقل، می‌تواند انسان را به بیماری هاری مبتلا کند.

فرشیدی اظهار کرد: هرگونه گازگرفتگی و خراش توسط حیوانات ولگرد و بی‌صاحب، باید مورد توجه قرار گرفته و فرد سریعا به مراکز درمانی و بهداشتی مراجعه کند؛ چراکه میزان کشندگی این بیماری بالاست و در صورت دیر مراجعه کردن، منجر به مرگ بیمار می شود.

معاون بهداشت وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: در سال گذشته، بیش از ۳۰۰ هزار سرم ضد هاری در کشور تجویز شده که نشان دهنده فراوانی حیوان گزیدگی در کشور است؛ بنابراین آگاهی یافتن از نحوه پیشگیری از این بیماری بسیار حائز اهمیت است.

وی با تاکید بر لزوم جمع آوری سگ‌های ولگرد توسط مسئولین امر، تصریح کرد: مردم باید از نزدیک شدن، نوازش کردن و غذا دادن به حیوانات ولگرد خودداری کنند و در صورت گزش توسط این حیوانات، سریعا به مراکز جامع سلامت، بیمارستان یا کلینیک مراجعه کنند.

فرشیدی بیان کرد: افرادی که در منزل خود سگ یا گربه نگهداری می کنند نیز توجه کنند که این حیوانات باید حتما تحت نظر دامپزشک قرار گیرند و واکسن‌های مورد نیاز را دریافت کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار