ایران میزبان المپیاد جهانی فیزیک‌؛ شروع رقابت 200 دانش‌آموز 46 کشور دنیا از فردا

مراسم افتتاحیه فردا با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار خواهد شد

تهران (پانا) - معاون رسانه وزارت آموزش و پرورش ‌نوشت‌ ایران میزبان پنجاه‌و‌چهارمین المپیاد جهانی فیزیک 2024 است و این دومین بار است که بعد از سال 2005 ایران موفق به میزبانی المپیاد جهانی فیزیک می‌شود.

کد مطلب: ۱۴۸۹۳۳۷
لینک کوتاه کپی شد
ایران میزبان المپیاد جهانی فیزیک‌؛ شروع رقابت 200 دانش‌آموز 46 کشور دنیا از فردا

‌مصطفی پردلی معاون رسانه وزارت آموزش و پرورش در صفحه ویراستی‌اش نوشت:

«ایران میزبان پنجاه‌و‌چهارمین المپیاد جهانی فیزیک 2024 است و این دومین بار است که بعد از سال 2005 ایران موفق به میزبانی المپیاد جهانی فیزیک می‌شود. 

‌‌46 کشور خارجی شامل 200 دانش‌آموز و 150 همراه از فردا اول مردادماه در المپیاد جهانی فیزیک به میزبانی ایران رقابت خواهند کرد.

‌امروز شاهد ورود تیم‌ها به کشور هستیم که تا این لحظه 25 کشور وارد ایران شده‌اند. کشورهایی همچون روسیه، کوبا، عربستان، تایوان، رومانی، ترکیه و اغلب کشورهای آسیایی و اروپایی در این المپیاد شرکت کردند.

‌افتتاحیه پنجاه‌و‌چهارمین المپیاد جهانی فیزیک ساعت 9 صبح روز دوشنبه اول مرداد در شهر اصفهان و با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار خواهد شد. روند برگزاری المپیاد در دو روز و تصحیح آزمون نیز در دو روز انجام می‌شود البته ایران به مدت 9 روز میزبان دانش‌آموزان حاضر در المپیاد جهانی فیزیک است و مراسم اختتامیه نیز 7 مردادماه برگزار خواهد شد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار