«بازیستا» به نیمه راه رسید

تهران (پانا) - اولین دوره رویداد ملی بازی نامه‌نویسی بازیستا که از آبان‌ماه سال 1402 آغاز شده بود با اعلام نتایج راه‌یافتگان به مرحله نهایی، به نیمه راه خود رسید.

کد مطلب: ۱۴۸۹۳۲۷
لینک کوتاه کپی شد
 «بازیستا» به نیمه راه رسید

محمدرضا امامقلی دبیر این رویداد ضمن اعلام این خبر از چگونگی ادامه بازیستا خبر داد؛ «در این دوره 249 طرح به دبیرخانه ارسال شده و عمده طرح‌های ارسالی از استان‌های؛ قزوین، گیلان، یزد و تهران بوده است.»

وی افزود: «بعد از بررسی‌های صورت‌گرفته توسط داوران، از میان طرح‌های ارسالی 30 طرح وارد مرحله دوم یعنی مرحله رشد و تولید شده اند. در این مرحله با همراهی اساتید بازی ساز و رفت و برگشت میان شرکت کنندگان و رهیاران، طرح های ارسالی بهبود پیدا کرده و وارد مرحله تولید و ساخت MVP  خواهند شد. این نمونه معیار داوری نهایی در اختتامیه و همچنین سرمایه گذاری شرکت ها و سازمان های مختلف خواهد بود. اختتامیه اولین دوره رویداد بازیستا در هفته پایانی شهریور ماه 1403 در شهر تهران برگزار خواهد شد که میزبان 30 تیم برگزیده این دوره است.»

وی با اشاره به تأسیس باشگاه بازیستا، باشگاه بازی نامه‌نویسی و طراحی بازی، افزود: «باقی طرح‌های ارسالی در دوره اول بازیستا ذیل باشگاه بازیستا بهبودیافته و تکمیل خواهند شد تا تمامی طرح‌های ارسالی که قابلیت دارند بتوانند روزی تولید و در بازار عرضه شوند. همچنین زین‌پس دبیرخانه رویداد بازیستا به‌عنوان یک دبیرخانه دائمی فعال بوده و علاقه‌مندان می‌توانند از طریق سایت baazista.ir/ آموزش‌های تکمیلی طراحی بازی را آموخته و طرح‌های خود را برای این دبیرخانه ارسال کنند.»

بازیستا اولین رویداد ملی بازی نامه‌نویسی در ایران که دبیرخانه دائمی آن حوزه هنری استان قزوین است. هدف بازیستا گسترش بازی‌های غیردیجیتال از جمله بازی‌های رومیزی، اتاق فرار و بازی‌های محیطی است. علاوه بر برگزاری رویداد، تولید بازی، آموزش طراحی بازی، تبلیغ بازی‌های ایرانی، بررسی بازی‌ و کمک به بازی‌سازان نیز از دیگر اهداف و اقدامات بازیستاست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار