کشف یک میلیارد کالای قاچاق در حوالی بازار تهران

تهران (پانا) - رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ، از کشف لوازم خانگی قاچاق در حوالی بازار تهران به ارزش یک میلیارد تومان خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۸۵۳۹۴
لینک کوتاه کپی شد
کشف یک میلیارد کالای قاچاق در حوالی بازار تهران

سرهنگ کارآگاه مهدی افشاری با اشاره به پرونده اخیر پلیس امنیت اقتصادی پایتخت گفت: در پی دریافت برخی گزارشات مبنی بر احتمال وجود لوازم خانگی قاچاق در یک واحد صنفی، رسیدگی به این پرونده در دستور کار همکاران من قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی‌ها مشخص شد یک باربری در خیابان صابونچی حوالی بازار تهران، تعدادی لوازم خانگی قاچاق انبار کرده که اطلاعات هیچکدام در سامانه انبارها ثبت نشده است. همچنین طی استعلامات گمرکی مشخص شد اسناد گمرکی مطابقتی با کالاهای مکشوفه ندارد و در واقع این کالاها از طریق گمرک و به صورتی قانونی وارد کشور نشده و قاچاق هستند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ با اشاره به اینکه ۲۸۰ دستگاه لوازم خانگی قاچاق کشف شد؛ ادامه داد: در بازرسی‌های پلیس از این باربری مشخص شد تمام این کالاها خارجی بوده و شامل ۱۲۰بسته جاظرفی رومیزی، سرخ کن ۱۸ دستگاه، اسپرسوساز تعداد ۳۵ دستگاه، اسنک ساز تعداد ۵۷ دستگاه، چای ساز تعداد ۵۲ دستگاه و جارو برقی شارژی به تعداد ۲ دستگاه بودند.

افشاری گفت: تمامی این کالاها محصولات کشور چین بوده که از طریق غیرقانونی وارد کشور شده بودند و بر اساس ارزیابی کارشناسان، بیش از یک میلیارد تومان ارزش دارند.

وی با اشاره به اهمیت برخورد با کالای قاچاق افزود: ورود کالای قاچاق و ارز به کشور باعث ورشکستگی کارخانجات و بیکار شدن کارگران ایرانی می شود به همین دلیل از شهروندان درخواست می کنیم در صورت مشاهده هرگونه قاچاق یا احتکار کالا با این پلیس به شماره های ۰۲۱۶۶۷۴۷۳۴۳ یا ۰۹۹۹۹۸۷۱۳۹۲ تماس بگیرند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار