وزیر آموزش و پرورش:

دانشگاه فرهنگیان نرم‌افزار تربیت کشور است

مشهد (پانا) - وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان نرم‌افزار تربیت کشور است، از افزایش سالانه 25 درصدی ظرفیت دانشگاه فرهنگیان خبر داد و گفت این مصوبه در دولت شهید رئیسی به تصویب رسیده است.

کد مطلب: ۱۴۸۵۳۸۵
لینک کوتاه کپی شد
دانشگاه فرهنگیان نرم‌افزار تربیت کشور است

رضامراد صحرایی در آیین اختتامیه سی‌وچهارمین دوره مسابقات قرآن و عترت دانشگاه فرهنگیان سراسر کشور در تالار ابن هیثم دانشگاه فرهنگیان شهید بهشتی مشهد گفت: ریلی که در دوره ریاست‌جمهوری شهید آیت‌الله رئیسی برای دانشگاه فرهنگیان گذاشته شد در دوران آتی تاثیر خود را نشان می‌دهد.

وی اظهار کرد: در دوران شهید جمهور ۸۷ هزار ردیف استخدامی به دانشگاه فرهنگیان اختصاص داده شد و سیاست کیفیت‌بخشی به دانشگاه فرهنگیان در دستور کار قرار گرفت.

وزیر آموزش و پرورش گفت: شهید رئیسی، ریل یک تغییر جدی را در نظام تعلیم و تربیت کشور گذاشت و دانشگاه فرهنگیان را به سمت یک دانشگاه تحولی و مرجع در این حوزه سوق داد.

صحرایی بیان کرد: در برنامه هفتم تصویب شده که سالی ۲۵ درصد باید به ظرفیت دانشگاه فرهنگیان اضافه شود و بهترین فضا باید برای دانشگاه فرهنگیان باشد.

وی تاکید کرد: مدیر خوب باید اولویت خود را دانشگاه فرهنگیان بداند. چون دانشگاه فرهنگیان، نرم‌افزار تربیت کشور است.

صحرایی با بیان اینکه معلم، معمار هویت آینده کشور و سازنده زیرساخت سرافرازی کشور است، افزود: معلم، گوهر وجود ملت را کشف می‌کند و در مسیر ساختن کشور قرار می‌دهد. کسی که اهمیت دانشگاه فرهنگیان را درک نکند، سهمی در آینده کشور ندارد.

وزیر آموزش و پرورش خطاب به برگزیدگان مسابقات گفت: التزام علمی و عملی به قرآن داشته باشید. هم قرآن را بفهمیم، هم در آن تدبر کنیم و هم به آنچه می‌آموزیم عمل کنیم. چون مشکل بشریت، عمل نکردن به قرآن است و قرآن، کتاب زندگی انسان‌ها در همه تاریخ‌ها است.

صحرایی با بیان اینکه قرآن یک کتاب درس‌آموز فوق‌العاده با زبان تمثیل است، گفت: قرآن ۱۰۸ قطعه داستانی دارد و ما معلمان هم باید از داستان و پیشینه پژوهی بهره ببریم. 

وی اظهار کرد: قرآن می‌فرماید بهترین سخنان را بشنوید و بهترین آن‌ها را تبعیت کنید. امانتداری از ارزشمندترین فضایلی است که در قرآن عنوان شده و ما معلمان مخاطب آن هستیم. معلمان، امانتدار ملت هستند و مردم، ارزشمندترین دارایی خود یعنی فرزندانشان را به معلمان می‌سپارند.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه راهی برای اعتلای جامعه خارج از مسیر قرآن و عترت وجود ندارد، گفت: امیدوارم شما دانشجویان بهترین‌ها را بیاموزید، به کار ببرید و به دانش‌آموزان آموزش دهید.

خبرنگار : دانش‌آموزان: محدثه رمضانی، مهلا توکلی و یلدا توکلی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار