نویسنده و آموزگار توانمند دوره ابتدایی:

نویسندگی، انسان را به صبوری، آرامش درونی و تفکر عمیق دعوت می‌کند

شهرری دو (پانا) - نویسنده و آموزگار توانمند دوره ابتدایی، نویسندگی را راهی برای بیان احساسات خواند و گفت: نویسندگی، انسان را به صبوری، آرامش درونی و تفکر عمیق دعوت می‌کند.

کد مطلب: ۱۴۸۵۳۳۱
لینک کوتاه کپی شد
نویسندگی، انسان را به صبوری، آرامش درونی و تفکر عمیق دعوت می‌کند

مینا شریفی با سابقه ۸ سال فعالیت در حوزه نویسندگی است که تاکنون کتاب‌های اخلاق حرفه‌ای معلم در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، تحلیل محتوای کتاب‌های درسی مطالعات اجتماعی، برنامه درسی آموزش فلسفه به کودکان ایرانی را منتشر کرده است.

وی در گفت‌وگو با پانا به مناسبت روز قلم در خصوص نحوه علاقه‌‌مند شدن خود به حوزه نویسندگی اظهار کرد: «علاقه‌ام به نویسندگی را هنگامی که دانش‌آموز دوره دبیرستان بودم، متوجه شدم و به جز کتاب‌های درسی، کتاب‌های زیادی را مطالعه می‌کردم. کتاب‌هایی که در زمینه نجوم بودند را خیلی دوست داشتم و به نام و تصویر نویسنده، بسیار دقت می‌کردم.»

شریفی افزود: «برای من جالب بود فردی که این کتاب را نوشته بود، چه تصوری از آن شخصیت در ذهن خود داشته و بعد از مدتی یک دفتر تهیه کردم و در آن کارهای خود را می‌نوشتم. اگر کارهای آن روز من مانند روز قبل، تکراری بود آن را می‌نوشتم و می‌توانم بگویم که علاقه‌ام به نویسندگی از آنجا آغاز شد.»

وی با اشاره به اهداف خود خاطرنشان کرد: «هدف من از نویسندگی و نوشتن به نوعی علاقه درونی بود و علاقه‌مند بودم که مطالبی که می‌نوشتم را فردی بخواند یا درباره آن نظر بدهد و به همین دلیل بود که علاقه و باور من را به نویسندگی نزدیک می‌کرد.»

این نویسنده که خود معلمی توانمند در دوره ابتدایی است، احساس خود نسبت به نویسندگی را اینگونه تشریح کرد: «احساس من نسبت به نویسندگی، حس خوبی است. زیرا به این کار بسیار علاقه‌مندم و از اینکه سطح علم و توانایی دیگران با خواندن مطالبی که من نوشته‌ام بالا می‌رود، حس بسیار خوبی به من دست می‌دهد.»

وی با بیان اینکه شروط لازم برای ورود به رشته نویسندگی گفت: «شرط اول برای نویسندگی، علاقه داشتن به این زمینه است. نوشتن، انسان‌ها را به صبوری، آرامش درونی و تفکر عمیق دعوت می‌کند. نویسنده با دیدن کتابی که با مطالب او چاپ شده به یک احساس بسیار خوبی می‌رسد.»

شریفی با اشاره به موفقیت‌های خود خاطرنشان کرد: «می‌توانم به کتاب‌های تخصصی‌ که نوشته‌ام، اشاره کنم. من آموزگار و دانشجوی دکترا رشته برنامه‌ریزی درسی هستم و کتاب‌هایی که دارم نیز در راستای همین موضوع است و همکارانم با مطالعه این کتاب‌ها می‌توانند سطح سوادشان را توسعه بدهند.»

وی با اشاره به ویژگی‌های یک نویسنده خوب افزود: «به نظر من یک نویسنده خوب، نویسنده‌ای است که پژوهشگر باشد و برای پژوهشگر بودن باید مطالعه زیادی داشته باشد و نقدها را با دیدی مثبت بپذیرد تا بتواند نویسنده‌ای خوب و توانمند باشد.»

خبرنگار : دانش‌آموز: بهار طهماسبی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار