ابعاد تربیتی و مهارت های معلمی در دانشگاه فرهنگیان در کنار ابعاد علمی و آموزشی مورد توجه قرار گیرد

مشهد(پانا)- مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در جمع دانشجو معلمان جدیدالورود دانشگاه فرهنگیان گفت: در دانشگاه فرهنگیان ابعاد تربیتی و مهارت های معلمی در کنار ابعاد علمی و آموزشی مورد توجه قرار گیرد دانشگاه فرهنگیان ابعاد تربیتی و مهارت های معلمی در کنار ابعاد علمی و آموزشی مورد توجه قرار گیرد.

کد مطلب: ۸۵۸۴۴۱
لینک کوتاه کپی شد
ابعاد تربیتی و مهارت های معلمی در دانشگاه فرهنگیان  در کنار ابعاد علمی و آموزشی مورد توجه قرار گیرد

قاسمعلی خدابنده مدیر کل این سازمان در جمع دانشجومعلمان جدید الورود دانشگاه فرهنگیان اظهار کرد: بی شک مسیر توسعه هر کشوری از آموزش و پرورش عبور میکند و آموزش و پرورش است است که توسعه پایدار را رقم میزند چرا که یکی از ابزار های اصلی توسعه نیروی انسانی است و منبع اصلی تامین نیروی انسانی متخصص و متعهد در هر جامعه ای آموزش و پرورش است.

وی با اشاره به تعریف برخی شاخص های رفاهی ،اقتصادی، اجتماعی، امنیتی، بهداشتی و...در جوامع توسعه یافته افزود: در این میان مهم ترین عنصر برای دست یابی به توسعه، سرمایه های انسانی است.
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی ادامه داد:شغل معلمی شغل مهمی است چرا که تمام اهداف تعلیم و تربیت باید در کلاس درس و توسط معلم محقق شود به همین جهت می توان گفت تمام حرکات و رفتار های یک معلم در خلقیات یک دانش آموز موثر است بدون آنکه لسانا و زبانا موردی را بر زبان آورد.
خدا بنده افزود:معلمی همانگونه که یک شغل حساس موثر و مفید است در عین حال ممکن است شغل سخت ، چالش انگیز و پر مسئولیتی باشد.
وی در ادامه صبر و حوصله،
داشتن فهم کاملی از فناوری های جدید و بهره بردن از امکانات و فناوری های نوین،بهره گیری از تصور خلاق و علم و دانش روز،ایجاد ارتباطات و تعامل موثر،یادگیری مداوم و مادام العمر ،تطبیق پذیری و سازگاری با شرایط و محیط های جدید را از مهم ترین شاخص های موفقیت یک معلم دانست و خاطر نشان کرد: در دانشگاه فرهنگیان باید
علاوه بر بعد علمی و آموزشی ابعاد تربیتی و فرهنگی و مهارت های معلمی نیز مورد توجه قرار گیرد و در تمامی این جنبه ها آموزش های کاملی صورت پذیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار