مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی :

قطب های شهید هاشمی نژاد و شهید کاوه ویترین فعالیت های آموزش و پرورش خراسان رضوی است

مشهد (پانا) - نشست کاری روسای ادارات آموزش و پرورش قطب شهید کاوه و هاشمی نژاد با مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی برگزار شد.

کد مطلب: ۸۰۳۶۷۸
لینک کوتاه کپی شد
قطب های شهید هاشمی نژاد و شهید کاوه ویترین فعالیت های آموزش و پرورش خراسان رضوی است

قاسمعلی خدابنده مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در نشست کاری با روسای ادارات آموزش و پرورش قطب شهید هاشمی نژاد و شهید کاوه عنوان کرد:ادارات آموزش و پرورش در قطب های شهید هشمی نژاد و شهید کاوه ویترین فعالیت های استان است و همراهی و همفکری همکاران پر تجربه و با سابقه در این مناطق می تواند کمک بزرگی برای مجموعه باشد.

وی ادامه داد :آموزش و پرورش خراسان رضوی از جایگاه ویژه ای در نظام تعلیم و تربیت کشور برخوردار است و در بسیاری از فعالیت ها ،جشنواره ها و همایش ها و مسابقات دانش آموزی و ملی یا میزبان بوده و یا در روند آن تاثیر گذار است که این مسئولیت ما را دو چندان خواهد نمود.

خدا بنده با اشاره به چالش های پیش روی دستگاه تعلیم و تربیت استان خاطر نشان کرد:سال آینده از لحاظ منابع انسانی سال دشواری خواهد بود و احتمالا مجبور خواهیم بود در روند نقل و انتقالات انقباضی تر از سال گذشته عمل کنیم ،چرا که ورودی نیرو های ما در سال آینده کمتر از 2 هزار نفر و تعداد نیروی هایی که بازنشست خواهند شد بیش از 5 هزار نفر است که در خوشبینانه ترین حالت بتوانیم استمرار خدمت حدود هزار نفر از این عزیزان را دریافت کنیم.

وی در خصوص فرآیند انتخاب و انتصاب مدیران تاکید کرد:این فرآیند از دوازدهم اسفند ماه آغاز می گردد و قطعا در گستردگی طیف علاقه مندان به مدیریت آموزشگاهی تاثیر بسزایی خواهد داشت،البته تنها رزومه کاغذی معیار و ملاک مناسبی برای انتخاب مدیران نیست و باید به وجود ویژگی های در این فرآیند اننتخاب و انتصاب دقت شود.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی همچنین اقدام وزارت آموزش و پرورش را اقدامی انقلابی و شجاعانه دانست و افزود:ممکن است دانش آموزی از نظر علمی آن چنان که باید قوی نباشد اما اگر استعداد هایش به خوبی شناسایی شود بتواند در عرصه های مختلف پرورشی یا ورزشی یا هنری افتخار آفرینی نماید و لذا لازم است که طرح شهاب در مدارس با جدیت بیشتری پیگیری و دنبال شود تا به پرورش دانش آموزانی خلاق،با پشتکار ،نقاد و دقیق منجر گردد.

خدابنده در پایان ضمن تاکید بر لزوم اجرای برنامه های عملیاتی ارسال شده به مدارس و اصلاح برخی از آن ها در خصوص شرایط مالی آموزش و پرورش استان تصریح کرد:رقم بدهی ها عجیب و نجومی است و اگر با این رقم از بدهی ها وارد بودجه سال 97 شویم شرایط باز هم دشوار خواهد بود البته تدابیر مختلفی و خوبی در سطح استاندار ،وزیر کشور و معاون اول رئیس جمهور اندیشیده شده است که امیدواریم با نطر مثبت و تدبیر مقام معظم رهبری زمینه گشایش در این حوزه فراهم گردد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار