وزارت صمت در پاسخ به شایعات مطرح شده: ثبت سفارش خودرو متوقف نشده است

تهران (پانا) - مدیرکل دفتر صنایع خودرو وزارت صمت با رد موضوعات مطرح شده درباره توقف ثبت سفارش واردات خودرو به کشور، از سرعت گرفتن واردات با اولویت خودرو‌های برقی و هیبریدی خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۸۹۶۰۳
لینک کوتاه کپی شد
وزارت صمت در پاسخ به شایعات مطرح شده: ثبت سفارش خودرو متوقف نشده است

به گزارش وزارت صمت، مدیرکل دفتر صنایع خودرو وزارت صمت گفت: با توجه به توافق با خودروسازان و سیاست‌های کلی وزارت صمت، واردات انواع خودرو‌ها با اولویت خودرو‌های برقی و هیبریدی در دستور کار این وزارتخانه قرار دارد.

مهرداد خسروی افزود: با توجه به تاثیرات مثبت زیست محیطی استفاده از خودرو‌های برقی و نیز مدیریت مصرف سوخت در کشور، تاکید این وزارتخانه به حمایت از واردات خودرو‌های برقی و هیبریدی است.
 
وی تولید و واردات خودرو را راهبرد کلیدی وزارت صمت در تنظیم بازار دانست و گفت: از ابتدای سال تاکنون مقدار قابل توجهی ثبت سفارش برای واردات خودرو به کشور انجام شده است.
 
افزایش حدود ۲۰ درصدی تامین ارز برای حوزه خودرو در چهار ماه نخست امسال
 
مدیرکل دفتر صنایع خودرو وزارت صمت با اشاره به افزایش حدود ۲۰ درصدی تامین ارز برای بخش خودروی کشور در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، اظهار امیدواری کرد که در سال ۱۴۰۳ شاهد شکسته شدن حدنصاب تولید و واردات خودرو در کشور و نیز بهبود محسوس کیفیت خودرو‌ها باشیم.
 
وی از واردکنندگان واجد شرایط واردات خودرو‌های نو درخواست کرد تا با مراجعه به سامانه جامع تجارت به ثبت سفارش واردات خودرو به ویژه خودرو‌های برقی و هیبرید بر اساس ضوابط و مقررات مربوطه اقدام کنند.

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار