پیام ظریف به طرف‌های برجام؛ دولت پزشکیان آماده است تا در گفتگو با حسن‌نیت مطابق با برجام و قوانین ایران شرکت کند

تهران (پانا) - رئیس شورای راهبری انتخاب اعضای دولت چهاردهم گفت صرف‌ نظر از دیدگاه‌های شخصی، باید قانون اقدام راهبردی در مورد مذاکرات هسته‌ای رعایت شود.

کد مطلب: ۱۴۸۹۶۰۲
لینک کوتاه کپی شد
پیام ظریف به طرف‌های برجام؛ دولت پزشکیان آماده است تا در گفتگو با حسن‌نیت مطابق با برجام و قوانین ایران شرکت کند

محمد جواد ظریف در صفحه مجازی خود، نوشت: صرف نظر از دیدگاه‌های شخصی، قانون اقدام راهبردی در مورد مذاکرات هسته‌ای قانون کشور است و باید رعایت شود.

وی تاکید کرد: همان‌طور که چند روز قبل از ترک سمت خود به دبیر کل سازمان ملل توضیح دادم (نامه S/۲۰۲۱/۶۶۹)، ایالات متحده و سه کشور اروپایی/اتحادیه اروپا تنها باید خود را سرزنش کنند که با نقض مداوم تعهدات خود که خسارات فراوانی به مردم ایران وارد کردند و قانون‌گذاران ما را به واکنش وا داشتند.

رئیس شورای راهبری انتخاب اعضای دولت چهاردهم با بیان اینکه به نفع خودشان است که رفتار گذشته خود را جبران کنند و دستیابی بدون مانع ایران به منافع خود از توافق را تضمین کنند، آورده است: ایران در انجام اقدامات جبرانی کاملاً در چارچوب حقوق خود تحت برجام عمل کرده است.

ظریف اعلام کرد: دولت آتی رئیس جمهور منتخب پزشکیان آماده است تا در گفتگو با حسن‌نیت - مطابق با برجام و قوانین ایران ـ برای تضمین پایبندی متقابل به این دستاورد بی‌نظیر دیپلماسی شرکت کند.


گفتنی است، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب، دیروز در دیدار رئیس و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در دوره دوازدهم با توجه به اینکه مجلس می‌تواند در مسائل خارجی دست دولت را پر کند، فرمودند: از جمله اقدامات خوب و اثرگذار مجلس در زمینه سیاست خارجی، قانون اقدام راهبردی مجلس یازدهم است؛ البته بعضی‌ها به این قانون اعتراض و عیب‌جویی کردند که مطلقاً وارد نیست و تصویب آن قانون، کار بسیار درستی بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار