در گفت وگو با پانا؛

ظریفیان: رئیس جمهوری باید عملکرد وزرا را بعد از رأی اعتماد رصد کند

عضو شورای مرکزی مجمع ایثارگران درباره ارزیابی خود از کابینه معرفی شده توسط رئیس جمهوری به مجلس برای کسب رای اعتماد گفت: کابینه با توجه به میزان رای روحانی، کابینه خوبی است که البته می توانست بهتر از این نیز باشد.

کد مطلب: ۶۵۵۳۰۳
لینک کوتاه کپی شد

غلامرضا ظریفیان، عضو شورای مرکزی مجمع ایثارگران در گفت و گو با خبرنگار پانا اظهار کرد: بخشی از وزرا چهره های توانمندی هستند که در کابینه قبلی حضور داشتند؛ هرچند انتقاداتی به عملکرد برخی از آنها وجود دارد. در مورد چهرهای جدید طبیعتا جای بحث است که بخشی به توانایی و بخشی هم به نوع نگاه گذشته آنها مربوط است.

عضو شورای مرکزی مجمع ایثارگران با یاد آوری این نکته که رئیس جمهوری هنگام معرفی کابینه علاوه بر دفاع برای هر کدام از وزرا کار ویژه مشخصی را معین کرد، افزود: رئیس جمهوری، وزرا را بعد از کسب رای اعتماد رها نکند و یک اتاق رصد برای پیگیری تحقق وعده ها تشکیل دهد و این طور نباشد که وزرا بعد از رای اعتماد گرفتار روزمرگی و اکنون زدگی بشوند و بعد از چهار سال اتفاقی جدی در معیشت، اشتغال مردم، توسعه فضای سیاسی-فرهنگی و توجه به جوانان نیفاتد.

ظریفیان با تاکید بر این که در دور دوم روسای جمهوری، سیستم در فضای روزمرگی قرار می گیرد، تصریح کرد: اگر به سمت رصد و ارزیابی نرویم و نهایتا آن اتفاقی که مردم برای آن رای دادند، رخ نمی دهد.

وی در ادامه افزود: به نظر من در مجموع کابینه خوبی است ولی نیازمند رصد و پیگیری و ارزیابی نقطه ای است تا این افراد درگیر کارهای جدی بشوند و نهایتا هر شش ماه یک بار در مورد وعده های رئیس جمهوری و برنامه هایی که ارائه کرده اند، گزارش بدهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار