مدیرکل نوسازی مدارس قم اعلام کرد؛

احداث بیش از 35 درصد مدارس قم توسط خیرین مدرسه ساز

مدیرکل نوسازی مدارس آموزش وپرورش استان قم گفت: بیش از 35 درصد از مدارس قم توسط مجمع خیرین مدرسه ساز احداث شده است که خود نقش مهمی در تحول آموزش در قم دارد.

کد مطلب: ۶۰۰۹۴۹
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا، محسن پورگلیان در آئین افتتاح دبیرستان حاجیه خانم ترابی زاده یکی از خیرین مدرسه ساز و همسر شهید آیت الله ربانی شیرازی افزود: همت والای خیرین مدرسه ساز، بخش زیادی از کمبودها را جبران می کند و ما مرهون ایثار و گذشت این عزیزان هستیم.
وی تصریح کرد: همسر آیت الله ربانی شیرازی، حاجیه خانم ترابی زاده این مدرسه را احداث کرده و آن را با همه وجود تقدیم به روح این شهید بزرگوار کرده اند شهیدی که مبارزات زیادی را در مسیر انقلاب اسلامی و دفاع از مرجعیت به ثبت رساندند و در این راه زندان و شکنجه و تبعید کشیدند.
پورگلیان در مورد اجرای پروژه دبیرستان حاجیه خانم ترابی زاده اظهار کرد: این مدرسه با توان مالی این بانوی گرامی در زمینی به مساحت 2500 متر و زیربنای 2200 متر ساخته شده است.
وی افزود: پروژه همه استانداردهای مهندسی و فنی و ضوابط را رعایت کرده و به نظر می رسد با طرح توسعه تفضیلی منطقه در انتهای بلوار جمهوری و در خیابان گلپایگانی از مناطق محروم به لحاظ آموزشی نیازهای اولیه تعداد زیادی از دانش آموزان را پاسخ گو باشد.
مدیرکل نوسازی مدارس استان قم بیان کرد: دبیرستان با توجه به نیازسنجی های لازم دارای 12 کلاس درس، 11 فضای اداری و جانبی، 4 سالن و کارگاه آموزشی و آزمایشگاه است که این پروژه بالغ بر 2 میلیارد تومان هزینه در برداشته است که یک میلیارد و 500 میلیون تومان آن توسط بانوی خیر پرداخته شده و 500 میلیون تومان نیز از اعتبارات دولتی در جهت اسکلت بندی هزنیه شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار